هیچ پروژه‌ای در استان به دلیل پرداخت‌های مالیاتی و عوارض مالی نباید تعطیل شود

استاندار فارس گفت: هیچ پروژه‌ای در سطح استان به دلیل پرداخت‌های مالیاتی و عوارض مالی نباید تعطیل شود و موضوعات مرتبط با پرداخت‌ها باید سریع‌تر تعیین تکلیف و به اطلاع سرمایه‌گذاران رسانده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمدهادی ایمانیه _شنبه نوزدهم خرداد_ با حضور در قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر با تعدادی از سرمایه گذاران صاحبان سرمایه و صنایع دیدار و گفت و گو و با تاکید بر ضرورت حل مشکلات سرمایه‌گذاران اظهار کرد: تأمین منابع مالی و اختصاص تسهیلات به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی و مشکلات پیش روی صاحبان صنایع است.

وی افزود: یکی از بهترین راه‌های تأمین مالی، مشارکت سرمایه‌گذاران با یکدیگر است و برای تکمیل یک پروژه صنعتی و یا یک واحد تولیدی می‌توان از همکاری چند سرمایه گذار با یکدیگر بهره برد تا ضمن هدایت منابع مالی، مشکل تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی نیز مرتفع شود.

استاندار فارس مراجعه کنندگان فعال در حوزه بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در اجرای پروژه‌های درمانی به ویژه طرح‌های بخش خصوصی نباید شاهد اقدامات جزیره‌ای باشیم. چرا که زیرساخت‌های متعددی در شهر بین‌المللی سلامت شیراز فراهم شده است تا سرمایه گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان در این شهر بین‌المللی که امکانات ویژه‌ای هم دارد، سرمایه گذاری کنند.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچ پروژه‌ای در سطح استان به دلیل پرداخت‌های مالیاتی و عوارض مالی نباید تعطیل شود، تصریح کرد: جلوگیری از عدم توقف پروژه‌های اقتصادی در دستور کار دستگاه‌های ذی ربط باشد؛ موضوعات مرتبط با پرداخت‌ها باید سریع‌تر تعیین تکلیف و به اطلاع سرمایه‌گذاران رسانده شود.

وی همچنین به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق در حوزه‌های گوناگون اشاره و اضافه کرد: اولویت ابتدایی، طبیعتاً و منطقاً تأمین کامل برق شبکه خانگی است به همین سبب طبق دستورات کشوری برق در سایر شبکه‌ها دارای محدودیت می‌شود.

استاندار فارس ادامه داد: برای تولید کنندگان این موضوع قطعاً نگران کننده است اما راه‌های متعددی برای جبران این ضعف از جمله استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر توسط صنایع بزرگ استان وجود دارد.

ایمانیه در پایان از آمادگی دولت برای تهاتر برق هم سخن گفت و اظهار کرد: صنایع بزرگ می‌توانند با استفاده از ژنراتورها و تزریق برق به خطوط برق سراسری تا حدودی کمبود برق صنعت خود را تأمین کنند.

کد خبر 761175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.