تفاهم‌نامه همکاری میان «شهرداری اصفهان» و «ایکوم» امضا می‌شود

شهردار اصفهان از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری این کلان‌شهر و کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در ارتباط با موزه تاریخ شهرداری اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده اظهار کرد: ایکوم در طول مدت فعالیت خود، از نظر محتوایی یکی از مراجع اصلی حمایت از موزه‌ها بوده است.

وی افزود: در فرایند شکل‌گیری موزه تاریخ شهرداری اصفهان که طی هفته جاری در رویداد «باغ هزار داستان» در عمارت تاریخی باغ زرشک تشریح و تبیین می‌شود، نشان می‌دهیم که تشکیل این موزه یک پروژه فرایندمحور بوده است، بنابراین بخشی از مطالعاتی که این موزه در آینده و برای ادامه فعالیت خود نیاز دارد را در قالب تفاهم‌نامه‌ای با مراجع موزه‌داری و علمی پیگیری خواهیم کرد که یکی از این تفاهم‌نامه‌ها با ایکوم است.

شهردار اصفهان از برگزاری سلسله نشست‌هایی در محل موزه پس از انعقاد این تفاهم‌نامه خبر داد و گفت: حمایت مادی و معنوی در نشست‌های مطالعاتی و پژوهشی موزه تاریخ شهرداری اصفهان با ایکوم در هشت موضوع خلاصه می‌شود و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در این تفاهم‌نامه با کمیته ملی موزه‌های ایران، متعهد به اجرای نشست‌هایی در محل موزه است.

وی ادامه داد: ایکوم نیز به عنوان طرف دیگر تفاهم‌نامه و به عنوان یکی از مراجع اصلی موزه‌داری در کشور متعهد به معرفی اساتید و موضوعات مرتبط با همین موزه می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به موضوعات این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: موزه پذیری بناهای تاریخی، مخاطب‌شناسی موزه تاریخ شهرداری، تبیین کارکرد اصلی موزه شهرداری و بررسی نمونه‌های مشابه، چگونگی بازنمایی هویت در موزه‌های شهرداری، تاریخ بلدیه و سیری در تکامل بلدیه، کاربرد هوش مصنوعی در موزه‌ها، نقش الگوهای مفهومی در جوامع و بررسی نقش سیاست در موزه‌های تاریخی در این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدت این تفاهم‌نامه یک‌ساله و از خرداد ۱۴۰۳ تا خرداد ۱۴۰۴ تعیین شده است.

کد خبر 761094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.