۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
حریق مزارع در ۱۰ شهرستان گلستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان از آتش‌سوزی در ۱۰ شهرستان استان از نیمه اردیبهشت خبر داد و گفت: حریق در زمین‌های کشاورزی استان، اغلب مربوط به مزارع گندم، جو و کلزا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، نعمت‌الله حاجی‌زاده، ظهر امروز – شنبه نوزدهم خرداد- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آتش زدن کاه و کلش، سهل‌انگاری در رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از ایجاد جرقه در اثر اتصالات برق یا اگزوز خودروها و همچنین پرتاب ته سیگار روشن در بروز آتش‌سوزی مزارع کشاورزی استان نقش داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای فصل دروی محصولات کشاورزی پاییزه یعنی، نیمه دوم اردیبهشت تاکنون در مزارع کشاورزی ۱۰ شهرستان کلاله، آق‌قلا، بندرترکمن، کردکوی، بندرگز، علی‌آبادکتول، گالیکش، گرگان، گنبدکاووس و مینودشت آتش‌سوزی گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه بیشترین سطح این آتش‌سوزی‌ها مربوط به مزارع گندم شهرستان کلاله است، افزود: در این مدت حدود ۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان طعمه حریق شد.

وی ضمن یادآوری این مطلب که آتش‌سوزی در زمین‌های کشاورزی استان اغلب مربوط به مزارع گندم، جو و کلزا است، اضافه کرد: مردم برای جلوگیری از آتش‌سوزی مزارع گندم توصیه‌های لازم را رعایت کنند، گاهی اوقات پرتاب یک ته‌سیگار روشن از سوی رانندگان عبوری از کنار جاده می‌تواند آتش را به جان گندمزارها بیندازد.

حاجی‌زاده با اشاره به آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان گلستان برای مقابله با آتش‌سوزی در فصل برداشت، گفت: با توجه به کاهش رطوبت هوا و وزش باد، در صورت نبود آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در کنار همراهی مردم، سطح آتش بیشتر از عدد فعلی بود.

کد خبر 761054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.