پارک شهدای خدمت در تهران افتتاح شد

شهردار منطقه ۱۰ تهران از افتتاح پارک شهدای خدمت خبر داد و گفت: تملک و احداث بوستان شهدای خدمت به مساحت ۵۴۰۰ متر مربع یکی از پروژه‌های مهم عمرانی است که به‌منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه و رضایتمندی شهروندان، سال گذشته در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آئین افتتاح و بهره‌برداری از ۲۱۰ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدماتی و اجتماعی منطقه ۱۰ همزمان با یکصد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار، ظهر امروز _شنبه نوزدهم خرداد_ با حضور احمد قیومی فرماندار تهران، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه ۱۰ و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران ارشد شهرداری تهران، معاونان و مدیران اجرایی منطقه برگزار شد.

مهدی اخ‌الصنایع، شهردار منطقه ۱۰ تهران در این مراسم به تشریح بعضی پروژه‌ها پرداخت و اظهار کرد: از ۲۱۰ پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، ۱۵۳ پروژه نتیجه طرح «من شهردارم» و نظر سنجی از شهروندان درباره اولویت‌ها و نیازهای محل زندگی آنها بود که در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گرفت، همچنین ۳۸ پروژه توسعه محله‌ای و ۲۲ پروژه احداثی خاص که نشانه موفقیت منطقه در پیگیری خواسته‌های مردمی است، تکمیل شد.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها در سال گذشته به مرحله نهایی رسیدند و تملک و احداث بوستان شهدای خدمت به مساحت ۵۴۰۰ متر مربع یکی از پروژه‌های مهم عمرانی است که به منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه و رضایتمندی شهروندان، سال گذشته در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۰ تهران تصریح کرد: به منظور گسترش و پرورش گل و گیاه در محلات ده‌گانه منطقه، توسعه کلینیک گل و گیاه شهیدان عسگری (نیلوفر) در دستور کار قرار گرفت. مساحت کلینیک گل و گیاه شهیدان عسکری ابتدا ۸۷ متر مربع بود که با توسعه زیربنای آن، در مجموع مساحت این کلینیک به ۱۷۳ متر مربع افزایش یافت. در این مرکز، خدماتی، چون دوره‌های آموزشی رایگان گل‌کاری، تکثیر و نگهداری گیاهان آپارتمانی به شهروندان ارائه می‌شود.

اخ‌الصنایع با اشاره به احداث مرکز نیمه مکانیزه تفکیک پسماند خشک عنوان کرد: تراکم بالای جمعیت، وسعت کم، کمبود امکانات و الزامات زیست محیطی در ایستگاه بازیافت قبلی و نیز ظرفیت و میزان پسماند تولیدی منطقه (به طور میانگین روزانه ۱۹۰ تن پسماند خشک و تر)، بازسازی و تجهیز ایستگاه دپوی زباله امری ضروری بود که با احداث مرکز نیمه‌مکانیزه تفکیک پسماند خشک، روزانه حدود ۱۳ تن پسماند خشک در این مرکز، تفکیک و پردازش می‌شود.

وی با بیان اینکه این سوله در زمینی به وسعت ۱۰۵۰ متر مربع و در دو طبقه احداث و تجهیز شده است، تأکید کرد: کاهش تجمع پسماند خشک در ایستگاه، به حداقل رسیدن امکان نفوذ شیرابه‌های احتمالی به خاک و سفره‌های آب زیرزمینی و به دلیل گسترش محدوده ایستگاه بازیافت حفظ تفکیک پسماندهای تفکیک شده از جمله مزایای بهینه‌سازی ایستگاه بازیافت است.

شهردار منطقه ۱۰ تهران گفت: در راستای عمل به ماده ۵۶ برنامه پنج ساله سوم توسعه مبنی بر استفاده از تجهیزات تجدیدپذیر و کمک به حفظ محیط زیست احداث نیروگاه خورشیدی و توسعه پایدار در ساختمان‌های شهرداری در دستورکار قرار گرفت و دومین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۰ با ظرفیت ۱۰ کیلووات در بام ساختمان معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه احداث شد و در مدار تولید قرار گرفت.

اخ‌الصنایع افزود: نخستین نیروگاه منطقه به ظرفیت ۵ کیلووات در بوستان شهیدان عسگری (نیلوفر) در سال ۱۴۰۲ احداث شد و امسال با بازسازی سازه و اورهال در حال بهره‌برداری است که برق آب‌نمای این بوستان را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به تحقق وعده مدیریت شهری در حوزه توزیع آسفالت در معابر این منطقه تصریح کرد: سال گذشته حدود ۳۰ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۱۰ ریخته شد و توانستیم نهضت آسفالت‌ریزی را به‌خوبی در سطح منطقه اجرایی کنیم.

شهردار منطقه ۱۰ تهران ارتقای ایمنی، بهبود کارکرد معابر شهری و تسهیل در تردد شهروندان را از جمله اهداف این طرح برشمرد و گفت: از این مقدار آسفالت توزیع شده، ۱۳ هزار تن به صورت مکانیزه و ۱۷ هزار تن به صورت روکش دستی و لکه‌گیری در معابر نواحی سه‌گانه منطقه به کار رفته است.

اخ‌الصنایع با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی معابر و افزایش دسترسی افراد کم‌توان به خدمات شهری و سهولت در تردد از اولویت‌های مدیریت شهری است، اظهار کرد: سال گذشته با اختصاص اعتبار ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان، بیش از ۱۳ هزار متر مربع از معابر شهری منطقه پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی شد و رتبه نخست مناسب‌سازی معابر و اماکن پایتخت در بین مناطق بیست‌ودوگانه به منطقه ۱۰ اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کلان‌شهر تهران و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، ساخت چهار ایستگاه اتوبوس تندرو در بزرگراه شهید نواب صفوی و همچنین احداث پایانه تاکسیرانی ایستگاه متروی بریانک به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در دست اقدام قرار گرفت و به منظور سهولت تردد سالمندان، معلولان و روشندلان احداث سکوهای ویژه‌ای در این پایانه تاکسیرانی، طبق نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران اجرایی شد.

شهردار منطقه ۱۰ تهران خاطرنشان کرد: احداث مخازن آب بوستان‌های آئینه، هزار شهید، غنی‌پور و زنجان، افتتاح و راه‌اندازی کانون‌های محیط زیستی در مدارس، مساجد و غیره، حفر ۱۱ حلقه چاه جذبی، نصب المان‌های نوری در رفیوژ خیابان امام خمینی (ره)، ۱۴۸۰۰ متر طول تبدیل نهر به کانیو، اجرا و پیشرفت ۹۷ درصدی تکمیل شبکه فاضلاب شهری در سطح منطقه، هوشمندسازی هفت بوستان در سطح منطقه، بازپیرایی ۱۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع فضای سبز در سطح معابر و بوستان‌ها و بهسازی موزه هفت چنار از دیگر پروژه‌های افتتاحی در قالب صدوبیست‌وپنجمین پویش امید و افتخار این منطقه است.

منبع: فارس

کد خبر 761032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.