صنایع تبدیلی از میزان بیکاری‌های دائمی و فصلی کم می‌کند

استاندار خراسان جنوبی گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی از میزان بیکاری‌های دائمی و فصلی کم می‌کند و زمینه مناسبی جهت تأمین نیازهای اساسی، پیوند با دیگر بخش‌های اقتصادی و کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _شنبه نوزدهم خرداد_ در جلسه دیدار اعضای هیئت مدیره بنیاد تعاون بسیج به تشریح ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و گردشگری خراسان‌جنوبی پرداخت و اظهار کرد: توسعه فرآوری معدنی و صنایع در اولویت سرمایه‌گذاری استان قرار دارد.

وی افزود: بهره‌برداری حداکثری از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در راستای توسعه خراسان جنوبی به‌طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایجاد و توسعه صنایع فرآوری در ارزش افزوده محصولات تأثیر بسزایی دارد، متذکر شد: افزایش سطح درآمد مردم و اشتغال‌زایی، توسعه صادرات و کاهش ضایعات از مزایای ایجاد صنایع فرآوری است.

قناعت تأکید کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی از میزان بیکاری‌های دائمی و فصلی کم می‌کند و زمینه مناسبی جهت تأمین نیازهای اساسی، پیوند با دیگر بخش‌های اقتصادی و کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای است.

وی صنایع تبدیلی و تکمیلی را پیش نیاز راهبرد صنعتی شدن و تأمین کننده امنیت عنوان کرد و گفت: به منظور تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های استان در این زمینه، به دنبال جذب سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و صلاحیت هستیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات مؤثر و سرمایه‌گذاری‌های موفق بنیاد تعاون بسیج در دیگر استان‌ها اظهار داشت: استان این آمادگی را دارد که شرایط را برای سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون بسیج در این منطقه فراهم آورد.

وی تأکید کرد: انتظار ما از سرمایه‌گذاران این است که ما به ازای خدماتی که دریافت می‌کنند، برای استان آورده اقتصادی داشته باشند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه در خصوص زمینه‌های فعالیت و سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون بسیج در حوزه‌های کشاورزی و معدن در سطح استان خراسان‌جنوبی بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر 761005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.