به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجانغربی، حسین مهدیزاده امروز _شنبه نوزدهم خرداد_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجانغربی در خصوص تکمیل فازهای در دست اجرای تقاطع غیرهمسطح آذربایجان اظهار کرد: بتنریزی پل بی ۴ تقاطع آذربایجان تمام شده است و در دهه اول تیر به بهرهبرداری میرسد و بلوار والفجر را به کمربندی متصل خواهد کرد و تکمیل این پروژه از مطالبات شهروندان بود که نقش بسیار مهمی در ترافیک خودروهای عبوری دارد و پیمانکار مربوطه نیز طی دو سه هفته اخیر فعالیتهای بسیار خوبی انجام داده است.
وی افزود: در خصوص پروژه زیرگذر شورا-شهیدبهشتی که قول داده بودیم، این زیرگذر تا بیستوپنجم خرداد افتتاح و ظرف هفته آینده آماده بهرهبرداری خواهد شد و از سویی عوامل مختلفی دخیل بودند تا پروژه با تأخیر انجام شود.
شهردار ارومیه با توجه به این زیرگذر گفت: بیش از چهار ماه بود که با بیمارستان آذربایجان برای تعریض کنارگذر پروژه رایزنی میکردیم که موفقیتآمیز نبود و بالاخره با ورود دستگاه قضائی این تعریض انجام خواهد گرفت.
مهدیزاده با بیان اینکه این زیرگذر نقش مؤثری در کاهش ترافیک خواهد داشت، تصریح کرد: زیرگذر شورا شهید بهشتی قبل از اتمام خرداد حتماً به بهرهبرداری خواهد رسید و از شهروندان بابت مشکلاتی که بابت این پروژه متحمل شدند، عذرخواهی میکنم.
وی با اشاره به پروژه زیرگذر امام علی (ع) نیز تصریح کرد: در این پروژه در مرحله شمعکوبی زیرگذر بود و در این پروژه نیز با مشکل جابهجایی تأسیسات فاضلاب روبهرو هستیم که مدیریت شهری برای تسریع در کار خود اقدام به جابهجایی تأسیسات از طریق جلب پیمانکار کرد و تا نیمه مهر به بهرهبرداری خواهد رسید.
مهدیزاده ضمن بیان آسفالتریزی در مناطق مختلف شهر عنوان کرد: آسفالت معابر در سطح مناطق به شدت و پرسرعت ادامه دارد و با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی مطالبات انباشتهشده شهروندان در خصوص معابر فرعی را پاسخگو خواهیم شد.
وی ادامه داد: آسفالت شریانهای اصلی ارومیه در حال تکمیل است و کوچههای فرعی خیابانهایی که آسفالتریزی میشوند نیز همراه با خیابان اصلی آسفالتریزی میشوند.
شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: نیاز به آسفالت معابر در شهر، زیاد و از ظرفیت بودجه شهرداری ارومیه بسیار بالاتر است و تنها با راکد ماندن سایر اقدامات عمرانی شهرداری میتوان در طول یک سال اقدامات این حوزه را به پایان رساند که این امر امکانپذیر نیست.
مهدیزاده با بیان مشکلات شهر ارومیه افزود: بیش از ۷۳ درصد جمعیت کشور شهرنشین شدهاند که در حوزههای مختلف تولید و مصرف تأثیر گرفتهاند و ارومیه نیز بر اساس نرخ رشد جمعیت و مهاجرت ثابت شده است که به بیش از یک میلیون نفر سرویس میدهد و نزدیک به ۷۰ هزار نفر جمعیت شناور داریم.
وی اظهار کرد: در مطالعات مدیریت شهری باید جمعیت را بیش از جمعیت ساکن فعلی در نظر بگیریم و اگر توسعه حملونقل عمومی را نیز بررسی کنیم باید به صورت حومهای نگاه شود و استفاده از خودروهای شخصی نیز به حداقل برسد.
مهدیزاده گفت: ناوگان حملونقل عمومی باید تبدیل به ناوگانی پاسخگو باشد و توجه به این حوزه را باید بهطور جدی دنبال کنیم.
وی یادآور شد: در حال حاضر ارومیه فقط از تاکسی و اتوبوس بهرهمند است و ناوگان اتوبوس شهری نیز از کیفیت لازم برخوردار نیست و ظرفیت تولید داخلی کفاف نیازهای داخلی را نمیدهد.
مهدیزاده ادامه داد: ارومیه بهطور متوسط به بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس شهری نیاز دارد و در بحث تأمین نیازهای این حوزه دچار مشکل هستیم و حتی اگر نقدینگی برای خرید نیز وجود داشته باشد امکان تحویل اتوبوس وجود ندارد.
شهردار ارومیه با بیان اینکه چهار سیاست را در ارومیه برای حوزه ترافیک مدنظر قرار دادهایم، تصریح کرد: در مرحله اول مداخله در ۱۴ گره ترافیکی را که شناسایی شده است، انجام میدهیم و در مرحله دوم توزیع ترافیک را مدنظر داریم و تأکید داریم برخی سفرهای شهری نباید به داخل شهر هدایت شوند.
وی ادامه داد: توسعه ناوگانهای حملونقل در موضوعات تاکسی و اتوبوس و مباحث فرهنگی و آموزش نیز موارد دیگر حوزه ترافیک هستند.
مهدیزاده عنوان کرد: مباحث فرهنگی حوزه ترافیک را نیز مدنظر قرار دادهایم تا شهروندان مورد آموزش قرار گیرند، چرا که ۴۰ درصد کنترل ترافیک مربوط به شهروندان و فرهنگسازی و آموزش در این حوزه است.
وی افزود: ارومیه دومین شهر بزرگ شمالغرب کشور است که نقش بسیار مهم اقتصادی به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارد و باید معضل ترافیک در این شهر با استفاده از مدلهای مختلف ترافیکی حل شود.
شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: تا زمانی که حاکمیت همتی برای ورود به سمت مدیریت یکپارچه شهری نداشته باشد، مشکلات شهرداریها برای توسعه شهرها همچنان ادامه خواهد داشت و نباید دوگانگی سیاستها برای توسعه شهرها بین دستگاههای خدماترسان وجود داشته باشد.
نظر شما