افتتاح بزرگ‌ترین بوستان بانوان در تاکستان

با حضور شهردار و اعضای شورای شهر تاکستان بزرگ‌ترین بوستان بانوان با عنوان بوستان بانوان نرگس در شهر تاکستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، در مراسمی با حضور کیوان رحمانی شهردار، حسین رحمانی رئیس شورای اسلامی شهر تاکستان، سیدجمال‌الدین حسینی فرماندار تاکستان و رجب رحمانی نماینده ادوار شهرستان تاکستان بوستان بانوان نرگس به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی و فرهنگی در شهر تاکستان افتتاح شد.

کیوان رحمانی، شهردار تاکستان در این مراسم افتتاح این بوستان بانوان ساخت آن را جزو مطالبات دیرین مردم تاکستان دانست و اظهار کرد: ساختن بوستان بانوان به‌عنوان یکی از مطالبات دیرین مردم تاکستان از سالیان سال مطرح بود که با همکاری صمیمانه شورای شهر این مطالبه قدیمی را پیگیری کرده و به سرانجام رساندیم.

وی اضافه کرد: این پروژه قرار بود در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار احداث شود و تأمین زمین و جانمایی مناسب آن مستلزم همکاری مسئولان استانی و کشوری بود که خوشبختانه با حمایت رجب رحمانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و پیگیری موضوع از سوی وزارت راه و شهرسازی توانستیم با کمک مسئولان و فرماندار زمین آن را خریداری کرده و برای احداث بوستان اختصاص دهیم.

هزینه‌کرد ۱۵۰ میلیارد تومانی برای احداث

شهردار تاکستان با یادآوری اینکه برای ساختن این مجموعه تفریحی، فرهنگی و ورزشی به ۱۲ هکتار زمین نیاز داشتیم، گفت: با اختصاص ۹ هکتار زمین از سوی مسئولان موافقت شد و بعد از خریداری عملیات احداث در آن آغاز شد. در مرحله نخست شش هکتار از این پروژه بزرگ را عملیاتی کردیم که برای خرید زمین بیش از ۸۰ میلیارد تومان و عملیات ساخت تاکنون ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رحمانی با بیان اینکه در فاز بعدی سه هکتار دیگر را به این مجموعه اضافه خواهیم کرد تا سایر بخش‌ها هم به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: مجموعه تفریحی-فرهنگی بوستان نرگس تاکستان دارای ست بازی کودکان، کلاس‌های آموزشی، رختکن، زمین ورزشی مینی‌گلف، سالن بدنسازی، کافی‌شاپ، سالن مطالعه، نمازخانه، کمپینگ خانوادگی، زمین ورزشی چندمنظوره، پیست اسکیت و زمین بدمینتون است.

وی یادآور شد: همچنین سالن اجتماعات، سالن آمفی‌تئاتر روباز، اتاق استراحت خدمه، کلبه سلامت، اتاق استراحت مادر و کودک، آب‌نمای تصادفی، بخش‌های امور فرهنگی هنری، باغ رستوران، زمین چمن مصنوعی فوتبال و سرویس بهداشتی هم دیگر بخش‌های این مجموعه تفریحی و فرهنگی هستند.

ساخت ۲ سالن سینما

شهردار تاکستان در بخش دیگری از سخنانش از احداث ۲ سالن سینما در قالب طرح «تاک‌وند» خبر داد و گفت: در کنار این بوستان بزرگ یک پروژه مهم و بزرگ دیگر بنام «تاک‌وند» در حال احداث است که در آن دو سالن سینما هرکدام به ظرفیت ۱۴۵ نفر در دست ساخت است و تا امروز ۶۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

رحمانی با اشاره به ساخت شهر بازی بزرگ در این شهر تصریح کرد: ساخت شهربازی تاکستان با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال تکمیل است و در ضمن ساخت یک مجموعه بازیگاهی ۲ هکتاری را در دست اجرا داریم.

تکمیل ۱۲ طرح نیمه‌تمام شهری تا پایان سال

شهردار تاکستان در ادامه صحبت‌های خود به وجود ۱۲ طرح نیمه‌تمام شهری اشاره کرد و گفت: در حال اجرای ۱۲ طرح عمرانی نیمه‌تمام در شهر تاکستان هستیم که این این طرح‌ها تا انتهای سال تکمیل شده و آماده بهره‌برداری و افتتاح می‌شوند.

رحمانی میزان اعتبار و بودجه مورد نیاز تکمیل ۱۲ طرح یادشده را ۲۰۰ میلیارد برآورد کرد و افزود: تلاش ما بر این است که نیمی از این طرح‌ها یعنی شش طرح عمرانی نیمه‌تمام تا پایان نیمه نخست سال جاری آماده بهره‌برداری شوند.

کد خبر 760595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.