پرداخت پول گندم‌کاران از هفته آینده آغاز می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با بیان اینکه پرداخت پول گندم کشاورزان از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: امیدواریم در زمان کوتاهی همه پرداخت‌ها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، روح‌الله مهری صبح امروز _پنجشنبه هفدهم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحویل محصول راهبردی گندم به مراکز خرید در استان، از کل میزان پارسال عبور کرد.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است، افزود: در سال زراعی جاری، ۳۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح، حدود یک میلیون تُن محصول برداشت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان ادامه داد: از ششم خرداد و با آغاز خرید تضمینی گندم در استان تاکنون تحویل ۵۵۵ هزار تُن محصول به مراکز خرید ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از ۹۸ مرکز پیش‌بینی شده خرید تضمینی گندم در استان گلستان، اکنون ۷۷ مرکز فعال شده است و سایر مراکز نیز برحسب نیاز راه‌اندازی می‌شود.

مهری همچنین از برخورد قانونی با یکی از مراکز خصوصی خرید در استان به سبب تخلف خبر داد و گفت: در حوزه نظارت بسیار جدی هستیم و از کوچک‌ترین تخلفی چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، استان گلستان در کنار خوزستان و فارس، از تولیدکنندگان عمده گندم کشور محسوب می‌شود و رتبه نخست کیفیت این محصول راهبردی در کشور را نیز این استان دارا است.

کد خبر 760422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    باید گندم گلستان زهکشی کشت شود تاتناژ بالا کمباین قدیمی شدن اکثریت گندم میریزد وپول واریز شود استاندار گلستان از شما میخوایم پگیری کنید