جنگل‌های روستای آب‌انار آبدانان همچنان در آتش می‌سوزد + فیلم

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: جنگل‌ها و مراتع کبیرکوه محدوده منطقه معروف به هونگه واقع در روستای آب انار شهرستان آبدانان همچنان در آتش می‌سوزد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد رحمانی عصر امروز _چهارشنبه شانزدهم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از گروه‌های مردمی و تخصصی برای خاموش کردن آتش سوزی منطقه معروف به هونگه در روستای آب انار این شهرستان درخواست کمک داریم.

وی افزود: جنگل‌ها و مراتع منطقه کبیرکوه در این محدوده از دیروز غروب طعمه حریق شده همچنان در آتش می‌سوزد.

فرماندار آبدانان خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده حدود ۴۰ تا ۵۰ هکتار از اراضی و مراتع کبیرکوه محدوده منطقه معروف به هونگه واقع در روستای آب انار شهرستان آبدانان در آتش سوخته است.

رحمانی تصریح کرد: با وجود اینکه گروه‌های مردمی و نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبدانان برای خاموش کردن آتش در منطقه برای حضور دارند، با توجه به وسعت منطقه آتش‌سوزی، مهار آتش زمان‌بر است.

روح الله کرمی، مدیر منابع طبیعی آبدانان نیز گفت: بیش از ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی در روستای هونگه در آتش سوخته است.

وی تاکید کرد: این آتش‌سوزی که از شب گذشته آغاز شده، به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و وزش باد تا به حال به طور کامل مهار نشده است.

مدیر منابع طبیعی آبدانان ادامه داد: نیروهای هلال‌احمر، امور عشایر و محیط زیست و منابع طبیعی برای مهار آتش‌سوزی فراخوان و به منطقه اعزام شده‌اند.

کد خبر 760311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.