به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، علیرضا رحیمنیا با بیان اینکه همکاران در سامانه ۱۹۰، از خوشبرخوردترین نیروهای وزارت بهداشت هستند، اظهار کرد: همکاران ما با نهایت احترام و تکریم با مردم صحبت میکنند و تمام مواردی که نیاز به پیگیری دارد، طبق روال انجام میشود و برخی از تماسها با راهنمایی همکاران ما پایان مییابد.
وی افزود: بعضی تماسها نیاز به پیگیری از سوی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی دارد، بنابراین در تماسهایی که در سامانه ۱۹۰ ثبت میشود، یک کد رهگیری برای تماسگیرنده ارسال میشود و نتیجه پیگیری نیز با همان کد رهگیری، قابل مشاهده است.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت ۹ خط در سامانه ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت (۱۹۰) خاطرنشان کرد: خط یک مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی، خط دو مربوط به شکایات بهداشت محیط و حرفهای، خط سه مربوط به شکایات و راهنماییهای دارویی، خط چهار مربوط به حوزه درمان، خط پنج مربوط به تعرفه خدمات پزشکی، خط شش مربوط به قانون جوانی جمعیت، خط هفت مربوط به رسیدگی به شکایات نیروهای حوزه سلامت، خط هشت مربوط به وام بانک جهانی و خط ۹ مربوط به رسیدگی به شکایات از مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.
رحیمنیا تاکید کرد: بیشترین شکایات مطرح شده از سوی مردم در سامانه ۱۹۰ مربوط به بهداشت محیط و عدم رعایت اصول بهداشتی در اماکن و اصناف مختلف است که این موارد در همان روز، پیگیری میشود.
وی شکایات مربوط به تخلفات تعرفهای و اضافه دریافت در مراکز درمانی را بسیار اندک دانست و گفت: درصد موارد شکایات مردم با سامانه ۱۹۰ در این خصوص بسیار پایین است، بنابراین از نیروهای درمانی به ویژه در مراکز درمانی دولتی که به صورت شبانهروزی فعالیت دارند، تشکر میکنیم.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از تدوین و اجرایی شدن آئین نامه عملکرد رؤسا و مدیران ارشد وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی در دولت مردمی خبر داد و گفت: ارزیابی عملکرد مدیران در یک مرحله انجام شده و بر اساس شاخصها، مدیران ارزیابی و نتایج آن به وزیر بهداشت اعلام میشود، همچنین بازرسیهای دورهای و سرزده از دانشگاهها انجام میشود.
رحیمنیا با اشاره به فعالیت میز خدمت در ستاد وزارت بهداشت گفت: بیش از ۶۰ درصد از مراجعات به وزارت بهداشت توسط میز خدمت مستقر در ستاد این وزارتخانه، قابل انجام است، اما در بعضی موارد نیاز به پیگیری و مراجعه افراد به معاونتها وجود دارد که این کار انجام میشود، در ارزیابی مرکز ارتباطات مردمی ریاستجمهوری، میز خدمت وزارت بهداشت در بین دستگاههای اجرایی و زیرمجموعههای ریاستجمهوری، حائز رتبه اول شد.
وی از برقراری روزانه ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تماس با سامانه ملی ۱۹۰ خبر داد و اضافه کرد: بهطور معمول در روزهای تعطیل و اواخر هفته، تعداد تماسهای مردم با این سامانه کمتر است.
نظر شما