آغاز فعالیت مجریان انتخابات در استان سمنان

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان گفت: هیئت‌های اجرایی برگزاری انتخابات در استان و شهرستان‌ها مشخص شده‌اند و این هیئت‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام حسینعلی عربی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و ضیق وقت، همان هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفند سال گذشته انتخابات را برگزار کردند، چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را هم در استان سمنان به اجرا در خواهند آورد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های نظارت‌های استان سمنان و شهرستان نیز همین تکلیف را خواهند داشت، افزود: کارها بر همین اساس پیش می‌رود و هیئت‌های اجرایی مشخص شده‌اند و ای هیئت‌ها کار خودشان را هم آغاز کرده‌اند، در خصوص هیئت نظارت نیز احکام انتصاب این افراد صادر شده است و این افراد نیز مشغول به کار شده‌اند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان با بیان اینکه وظیفه هیئت نظارت استان و شهرستان بر خلاف هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی، وظیفه بررسی صلاحیت‌ها را نخواهد داشت، زیرا روند در انتخابات ریاست‌جمهوری تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری را اعضای شورای نگهبان صورت خواهند داد، از این رو مسئولیت هیئت نظارت استان و شهرستان تنها نظارت بر نحوه اجرای انتخابات است.

عربی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌ها و بخش‌ها آماده کامل وجود دارد که هیئت نظارت و اجرایی کار خودشان را انجام دهند، تصریح کرد: چینش و اعضای نظارت شعب اخذ رأی و همین‌طور اعضای هیئت اجرایی شعب اخذ رأی نیز همان افرادی هستند که در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تا بیست‌ودوم خرداد اسامی نامزدهای نهایی به وزارت کشور اعلام خواهد شد، افزود: از بیست‌وسوم خرداد تا ششم تیر دوران ۱۵ روزه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری است و در روز هفتم تیرماه شاهد پایان تبلیغات خواهیم داد، همچنین هشتم تیر نیز شاهد برگزاری انتخابات خواهیم بود.

کد خبر 760262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا همتی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    1 0
    رای میدهیم به عشق رهبر