آتش‌ منطقه صعب‌العبور «بلبزان» پاوه خاموش شد

فرماندار پاوه گفت: آتش‌سوزی در منطقه بلبزان بخش مرکزی شهرستان پس از ۱۰ ساعت تلاش طاقت‌فرسا مهار شد، اما همچنان پایش منطقه برای پیشگیری از فوران دوباره آتش در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علیرضا حیدری ظهر امروز _چهارشنبه شانزدهم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آتش‌سوزی منطقه بلبزان بخش مرکزی شهرستان عصر روز گذشته (۱۵ خرداد) گزارش شد که بلافاصله نیروهای ستاد بحران به محل آتش‌سوزی برای مهار آتش اعزام شدند.

وی با بیان اینکه پوشش جنگلی و صعب‌العبور بودن منطقه مهار آتش را با مشکل مواجه کرده بود، افزود: این آتش‌سوزی در چندین مرحله کنترل شده بود که به دلیل ارتفاع بالا، شیب تند، سخت‌گذر بودن و وزش باد دوباره شعله‌ور شد.

فرماندار پاوه ادامه داد: آتش‌سوزی منطقه بلبزان پس از ۱۰ ساعت تلاش طاقت‌فرسا بامداد امروز با همکاری نیروهای ستاد، محیط زیست، منابع طبیعی، پاسگاه مرزبانی بلبزان، انجمن‌های مردم نهاد، نیروهای محلی و طبیعت‌دوستان مهار شد.

حیدری حجم خسارت را حدود ۲۰ هکتار برآورد کرد و گفت: علت و وسعت آتش‌سوزی منطقه بلبزان پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به حضور نیروها در منطقه، افزود: در حال حاضر کار پایش منطقه برای پیشگیری از فوران دوباره آتش در حال انجام است.

کد خبر 760255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.