وقوع پدیده شرجی و تُندباد در مناطق مختلف خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع شرجی تا روز جمعه گفت: طی امروز سرعت وزش باد در بخش‌های غربی، جنوب‌غربی و مرکزی متوسط همراه با تندباد لحظه‌ای و برخاستن گرد و خاک موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _چهارشنبه شانزدهم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی به نسبت پایدار را روی استان نشان می‌دهد و تا پنج روز آینده تغییرات محسوسی در دما مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: تا اواخر روز پنجشنبه جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در نوار ساحلی می‌شود و از روز جمعه تا اواسط هفته آینده با گسترش این جریانات به مناطق ساحلی، جنوبی و مرکزی استان شاهد افزایش رطوبت و شرجی در این مناطق خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: طی امروز سرعت وزش باد در بخش‌های غربی، جنوب‌غربی و مرکزی متوسط همراه با تندباد لحظه‌ای و برخاستن گرد و خاک موقت پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته شوش با ۴۶.۶ و ایذه با ۱۸.۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند و اهواز به بیشینه دمای ۴۶.۵ و کمینه دمای ۲۹.۴ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 760251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.