چالش ارسال محموله‌های زباله اروپا به کشورهای در حال توسعه

اروپا سالانه میلیون‌ها تن زباله تولید و بخش عمده‌ای از آن را به کشورهای درحال توسعه ارسال می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اروپا سالانه میلیون‌ها تن زباله به کشورهای در حال توسعه صادر می‌کند که به‌طور بالقوه اثرات نامطلوبی بر محیط زیست محلی دارد، اما این اقدام همیشه به‌صورت قانونی انجام نمی‌گیرد. اتحادیه اروپا تلاش‌هایی را برای مبارزه با تجارت غیرقانونی زباله و ابتکاراتی را برای استفاده بهتر از آن‌ها در سطح اروپا به کار گرفته است. تخمین زده می‌شود که یک‌سوم محموله‌ها در این تجارت بسیار پرسود، غیرقانونی است و سازمان‌های متخلف درگیر در آن، میلیاردها دلار درآمد دارند، بنابراین اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است صادرات زباله را محدود و بازیافت را در سراسر اروپا تشویق کند.

سرکوب تجارت زباله‌های غیرقانونی در اتحادیه اروپا

مقررات جدید اروپایی صادرات زباله‌های پلاستیکی را به خارج از اتحادیه اروپا ممنوع می‌کند. این مقررات همچنین شامل ابزارهای جدیدی برای مبارزه با اکومافیاهای تاجر زباله نیز می‌شود.

چالش ارسال محموله‌های زباله اروپا به کشورهای در حال توسعه

ابزارهای جدید در بنادری همچون جنوا در ایتالیا، یکی از قطب‌های اصلی کشتی‌رانی مدیترانه، مستقر خواهند شد و مأموران گمرک آن در خط مقدم مبارزه با قاچاق غیرقانونی زباله قرار خواهند گرفت. سالانه بیش از یک میلیون کانتینر از این اسکله‌ها عبور می‌کنند و بخشی از این ضایعات با اظهارنامه‌های جعلی گمرکی صادر می‌شود تا از وارد شدن زباله‌ها به کشورهایی ممانعت شود که زیرساختی برای پردازش و بازیافت مناسب آن‌ها ندارند.

گمرک ایتالیا از یک سیستم هشدار سریع اروپایی جدید استفاده می‌کند که با شناسایی محموله‌های مشکوک فعال می‌شود و آن‌ها را اسکن و بازرسی می‌کند. اتحادیه اروپا همچنین قانون جرایم زیست‌محیطی را با مجازات‌های سخت‌تر و فهرست گسترده‌ای از جرایم تقویت کرده است.

چالش ارسال محموله‌های زباله اروپا به کشورهای در حال توسعه

قوانین جدید اروپا، انتقال و بازیافت زباله در اتحادیه اروپا را تشویق می‌کند، زیرا می‌توان با زباله به‌ویژه زباله‌های الکترونیکی، به‌عنوان یک منبع گران‌بها برخورد کرد که مواد اولیه و ثانویه ارزشمندی برای استفاده مجدد به‌دست می‌دهد. اقتصاد دایره‌ای اولویت این معامله سبز است، اما کمتر از ۱۲ درصد از مواد مصرف‌شده در اتحادیه اروپا امروزه از بازیافت تأمین می‌شود که این شرایط نیازمند تغییر است.

کد خبر 760241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.