شهرداری اراک در تدارک اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو است

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک گفت: با مصوبه شورای ترافیک استان، مقرر شده است که شهرداری طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو را در هسته مرکزی شهر و پروژه پیاده‌راه‌سازی را حدفاصل زیر پل خیبر تا میدان شورا اجرایی و عملیاتی کند.

حسین زندوکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: اجرای این طرح به این صورت است که ضلع جنوبی خیابان امام خمینی (ره) از ابتدای پیاده‌راه امیرکبیر (مقابل بازار تاریخی) تا میدان شورا سنگ‌فرش و به پیاده‌راه تبدیل شود و ضلع شمالی خیابان نیز برای گذرهای ترافیکی مورد استفاده قرار گیرد.

وی درباره اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در هسته مرکزی شهر مصوبه شورای ترافیک استان، افزود: در این طرح، خودروها در ساعاتی از روزهای سه‌شنبه در محدوده زیر پل خیبر تا میدان شورا تردد نخواهند داشت.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: کاهش خودروهای تک‌سرنشین، تلاش برای پاکی هوا و استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی از مهم‌ترین مزایای این طرح است.

زندیه وکیلی در خصوص اجرای ادامه پروژه پیاده‌راه‌سازی حدفاصل پل خیبر تا میدان شورا که مصوبه شورای ترافیک استان را دارد، گفت: در این پروژه، ضلع جنوبی خیابان امام خمینی (ره) از ابتدای پیاده‌راه امیرکبیر (مقابل بازار تاریخی) تا میدان شورا سنگ‌فرش و به پیاده‌راه تبدیل می‌شود و ضلع شمالی خیابان نیز برای گذرهای ترافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این جلسه بعضی محدودیت‌های ترافیکی از جمله اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص به صورت نقطه به نقطه در محدوده خیابان امام خمینی (ره) انجام شود.

کد خبر 760225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.