مبنای اندیشه و راه امام خمینی(ره) خدمت به مردم بود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای اندیشه و راه امام خمینی (ره) خدمت به مردم بودچرا که این مردم هستند که انقلاب کرده‌اند و تداوم این راه را در شهید رئیسی نیز دیدیم.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با توجه به قرار گرفتن در ایام چهاردهم و پانزدهم خرداد اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) شخصیت بی‌نظیر جهان اسلام بوده و از شخصیت چند بعدی برخوردار بودند.

وی افزود: امام راحل در فقه ژرف‌نگر بود و بیشترین استقبال علما از نجف و قم از ایشان می‌شد و مباحث جدیدی همچون مبنای حکومت اسلامی و ولایت فقیه را مطرح کرد که نیاز جامعه کنونی بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان این موضوع را مطرح کردند که ولایت فقیه می‌تواند استمرار حکومت پیامبران باشد، بر این اساس ولایت فقیه را از متن فقه خارج و وارد حکومت کرد و به‌عنوان مبنای حکومت اسلامی قرار داد.

حجت‌الاسلام ذاکر تصریح کرد: امام خمینی (ره) حکیم خردمند و فیلسوفی بزرگ بودند و سعی داشتند امور را به نوعی مطرح کنند که به نفع مردم شده و مردم مستفیض شوند.

وی ادامه داد: امام راحل شاگردانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی، مشکینی و ده‌ها عالم دیگر را پرورش دادند که مبنای حکومت اسلامی را در اوایل انقلاب مطرح کنند.

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه امام راحل همواره افراد را به مناظره دعوت می‌کردند، یادآور شد: این کار از این جهت بود که ایشان می‌دانستند فقه جعفری همیشه و همواره پاسخگوی تمامی مباحث است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از برکت امام خمینی (ره) است که امروز ما حکومت سکولاریستی نداریم چرا که نتیجه اینچنین حکومت‌هایی تبعیض‌ها و جنایت‌هایی است که مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ذاکر افزود: امام خمینی (ره) پایه حرکت خود را مردم قرار داده بودند و مردم را پشتیبان خود می‌دانستند و هم اکنون نیز مقام معظم رهبری با پشتوانه مردمی مقاومت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ویژگی دیگر امام راحل عارف بودنشان بود و اهل نماز بودند اما حکومت نیز برپا داشتند و تلاششان بر این بود که حکومت منهای اسلام ارزشی ندارد و می‌دانستند که در این راه خداوند یاری‌گرشان خواهد بود.

حجت‌الاسلام ذاکر عنوان کرد: بصیرتی که در امام راحل وجود داشت از سوی خداوند اعطا شده بود و پیش‌بینی‌هایی که داشتند را در آینده بعد امام راحل دیدیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانستند، ادامه داد: همچنین ایشان با نامیدن آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس بر رسوا کردن آمریکا و اسرائیل در جهان اهتمام ورزید.

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان غربی در سال ۹۳ و همچنین امسال افزود: نتیجه نامه مقام معظم رهبری در سال ۹۳ و دعوت به تحقیق و تفحص را امروز در سراسر جهان می‌بینیم و در نامه اخیرشان نیز دیدیم که نوشتند که دانشجویان در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: راه مقاومت هم‌اکنون برای کشور ما همچنان راه دقیقی بوده و سرنوشت کشورمان و انسانیت در مقاومت است..

ذاکر تأکید کرد: اگر قرار بر این است که راه امام خمینی (ره) را ادامه دهیم باید اندیشه امام را که همانا احترام به مردم و خدمت به آن‌ها بود را مدنظر قرار دهیم که این مبانی را در شهید رئیسی به وضوح دیدیم.

وی اظهار کرد: آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند ما را شکست دهد اما اگر با تحقیر و تبعیض با مردم برخورد کنیم خودمان به کشور و انقلاب خودمان ضربه خواهیم زد.

حجت‌الاسلام ذاکر گفت: یکی از مبانی مدنظر امام خمینی (ره) انسجام ملی، وحدت و تعامل برای خدمت به مردم بود و از این رو نباید از مردم غافل باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: راه امام خمینی (ره) خدمت به مردم است چرا که این مردم هستند که انقلاب کرده‌اند و مردم نیز همیشه در صحنه حضور خواهند داشت.

کد خبر 760038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.