بارش‌های بهاری دوباره جان گرفت / امروز و فردا در کدام استان‌ها باران می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، آخرین وضعیت هوای استان‌های کشور تا پایان هفته را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطق مرزی شمال غرب، استان مرکزی، قم و شمال اصفهان، زنجان و قزوین، شمال استان‌های تهران و البرز، دامنه‌های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان، بعضی نقاط شمال شرق کشور، در مناطق غیر ساحلی نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در نقاطی از همدان و شرق کردستان، جنوب آذربایجان شرقی و جنوب شرق آذربایجان غربی و نقاطی از خراسان رضوی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه بارش در کشور مناطق گسترده‌تری را در بر می‌گیرد و شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال غرب سمنان، ارتفاعات مازندران و شرق گیلان، جنوب آذربایجان شرقی و جنوب شرق آذربایجان غربی، کردستان، همدان، مرکزی، نقاطی از کرمانشاه، مناطقی از اصفهان، یزد و کرمان، مناطقی از خراسان جنوبی، مناطق غیر ساحلی نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده برای روز قبل، در مناطقی از اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، شرق لرستان، مناطقی از چهارمحال و بختیاری و شرق فارس نیز بارش رخ خواهد داد.

وی گفت: طی چهار روز آینده، ریزش تگرگ در بعضی از مناطق مستعد و وزش باد شدید و گرد و خاک همراه با فعالیت سامانه بارشی دور از انتظار نیست؛ همچنین از امروز تا پنجشنبه در شمال شرق، نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، شرق، نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه تا بعدازظهر امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و از امروز تا چهار روز آینده دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود، اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر وزش باد و احتمال گرد و خاک با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای این منطقه طی پنج روز آینده بین ۴۶ و ۴۷ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

ضیائیان افزود: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با بیشینه ۳۲ و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد است که دمای هوای این مرکز استان تا پایان هفته به ۳۴ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 759966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.