۸۰۲ هزار کرمانشاهی زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: 802 هزار نفر به صورت بیمه‌شده اصلی، مستمربگیر اصلی و یا افراد تحت کفالت زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، اسکندر کاکایی امروز _ دوشنبه چهاردهم خرداد _ در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان تأثیرگذار در جامعه و در نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ تقریباً ۵۴ درصد جمعیت کشور از لحاظ درمانی و بیمه‌ای با سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط هستند.

وی با بیان اینک ۸۰۲ هزار نفر به صورت بیمه‌شده اصلی، مستمر بگیر اصلی و یا افراد تحت کفالت زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان هستند، خاطرنشان کرد: ۸۸ هزار نفر از این تعداد مستمر بگیر اصلی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه میزان حقوق مستمری پرداخت شده در پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ را مبلغ ۷۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بر توجه ویژه سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق و مزایا بدون کوچک‌ترین تأخیری تأکید داشت.

وی ادامه داد: تنها پرداخت مابه‌التفاوت اسفندماه گذشته و فروردین‌ماه باقی مانده است، که تلاش داریم تا آن را تا پایان خردادماه پرداخت کنیم.

کاکایی در رابطه با حقوق و مزایای کارگران، ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی مبنای پرداخت حقوق و مزایا به کارگران را بر اساس افزایش سالانه دستمزد که مطابق مصوبات شورای عالی کار است، انجام می‌دهد. دستمزد امسال شامل ۲۲ درصد افزایش نسبت به اسفندماه سال گذشته، به علاوه ۲۳۶ هزار تومان به صورت روزانه است.

وی اظهار کرد: حقوق پایه یک کارگر ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار به همراه یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تحت عنوان رفاهیات، ۹۰۰ هزار حق مسکن، ۵۰۰ هزار حق تأهل و برای کسانی که بیش از یک‌سال سابقه کار دارند، در ماه ۲۷۰ هزار به عنوان حق ۰ سنوات در نظر گرفته می‌شود. بنابراین حداقل حقوق پرداختی برای افراد متأهل با یک‌سال سابقه سنوات تقریباً ۱۰ میلیون و ۱۶۷ هزار تومان می‌شود.

کد خبر 759860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.