رصد و پایش روند اجرای طرح‌های عمرانی کلان شهر شیراز

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز از رصد و پایش روند اجرای طرح‌های عمرانی کلان شهر شیراز خبر داد و گفت: با توجه به نقش ویژه این طرح‌ها در توسعه و آبادانی شهر شیراز به طور جدی روند اجرای آن‌ها توسط این معاونت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، سید ابوذر حسینی در حاشیه بازدید از برخی طرح‌های عمرانی در دست اجرای این شهرستان اظهار کرد: یکی از طرح‌های در دست اجرا آبرسانی حدود ۱۸ کیلومتری برای محدوده شرقی کلان شهر شیراز و صنایع شهرک بزرگ صنعتی است که پیش بینی می‌شود تا پایان خرداد ماه به بهره برداری برسد.

وی افزود: یکی دیگر از طرح‌های در دست عملیات طرح احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهید سلیمانی است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال آتی به بهره برداری برسد و با وارد مدار شدن آن تأمین آب شرب مسکن‌های ملی نشاط و سلطان آباد و روستاهای سلطان آباد، کیان آباد، شاپور جان، محمود آباد و برخی دیگر از مناطق با جمعیت نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر امکان پذیر می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز به پروژه تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز نیز اشاره و اضافه کرد: امید است این طرح پس از سال‌ها بر اساس برنامه زمان بندی و در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری برسد.

حسینی ادامه داد: منابع مالی طرح مذکور در ابتدا از محل وام بانک جهانی باید تأمین می‌شد اما پس از تحریم‌های ظالمانه دول غربی از محل منابع داخلی دولت جمهوری اسلامی ایران تأمین و پرداخت شده است که بهره برداری از آن می‌تواند موجب تصفیه‌ی فاضلاب حدود ۵۸۰ هزار نفر از مردم کلان شهر شیراز به میزان ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و استفاده از پساب در صنعت را موجب شود.

وی اضافه کرد: طرح دیگری که جدیداً آغاز شده است عملیات ساخت ایستگاه پمپاژ و خط انتقال تحت فشار فاضلاب مسکن ملی نشاط است که هدف از اجرای آن انتقال فاضلاب ۱۷۰۰ واحد مسکن ملی هست و تلاش خواهیم کرد تا نیمه سال به اتمام برسد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز خاطر نشان کرد: زیر ساخت‌های شهری تسهیلات و خدماتی هستند که برای بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی شهر، بنیادی به شمار رفته و جز تکمیل کننده زندگی جامعه شهری هستند، از این رو برخورداری از تسهیلات و تجهیزات مناسب زیرساختی و خدماتی را می‌توان از پیش‌شرط‌های تحقق رشد و توسعه شهری دانست.

کد خبر 759834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.