دغدغه رسانه‌ها نسبت به مسئله آب باعث تغییر نگرش شهروندان در مصرف می‌شود

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: دغدغه‌مندی و توجه رسانه‌ها به مسئله آب استان باعث تغییر رفتار و نگرش شهروندان به این مایه ارزشمند می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، جواد محجوبی در دیدار با مدیرعامل و تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان یزد اظهار کرد: رسانه‌ها با دغدغه‌مندی و جریان‌سازی می‌توانند مردم را در زمینه آب مطالبه‌گر کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه مسئله اصلی استان یزد موضوع آب است، رسانه‌ها باید با اطلاعات درست و به موقع ارزش آب را برای مردم بیان کنند.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان نیازمند فرهنگ‌سازی است، خاطر نشان کرد: رسانه به عنوان مناسب‌ترین ابزار فرهنگ سازی در جامعه می‌تواند فرهنگ مدیریت مصرف آب را در بین مردم نهادینه کند.
وی با بیان اینکه مدیریت منابع آب به دست جوامع محلی در زمان‌های گذشته قدمت طولانی داشته است، گفت: با برنامه‌ریزی و تسهیل‌گری‌های مناسب باید مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی در حوزه فعالیت‌های تصدی‌گری به تشکل‌های آب‌بران واگذار شود.
محجوبی همچنین بیان کرد: اگر طرح‌های تحویل حجمی، اقدامات حفاظتی و مدیریت مصرف آب از سوی مردم انجام پذیرد، بسیار موفق‌تر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منظقه‌ای یزد در پایان ابراز کرد: مصرف درست آب به مشارکت مردم نیاز دارد و رشد رسانه‌ها وسیله‌ای برای افزایش مشارکت مردم است.
کد خبر 759737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.