افزایش گرما و شرجی از فردا در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه از فردا دما با شیب ملایم افزایش پیدا می‌کند گفت: از اواسط روز سه‌شنبه با استقرار جریانات جنوبی در مناطق ساحلی شرقی شاهد افزایش رطوبت و شرجی در این مناطق هستیم، این وضعیت به تدریج تا پایان هفته به نوار ساحلی و مناطق جنوبی و تا حدودی مرکز استان کشیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _یکشنبه سیزدهم خرداد_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان دهنده کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما طی روز جاری در استان است، از فردا تا پایان هفته مجدداً روند افزایش دما با شیب ملایمی مورد انتظار است.

وی افزود: تا روز دوشنبه وزش بادها در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی متوسط تا شدید به همراه تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود که سبب خیزش گردوخاک‌های موقتی و محلی در این مناطق نیز خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از اواسط روز سه شنبه با استقرار جریانات جنوبی در مناطق ساحلی شرقی شاهد افزایش رطوبت و شرجی در این مناطق خواهیم بود که این وضعیت به تدریج تا پایان هفته به نوار ساحلی و مناطق جنوبی و تا حدودی مرکز استان کشیده خواهد شد. شمال خلیج فارس نیز تا اواخر روز سه شنبه مواج است.

سبزه‌زاری تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۴۹.۴ و ایذه با ۱۸.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۴۷.۶ و کمینه دمای ۲۹.۳ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 759635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    1 0
    اصلا هوا سرد نمی شه
  • احسان DE ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    3 0
    نمی‌دونم چرا گرمای بالای ۵۰درجه همیشه می‌افته روزای تعطیل