اتوبوس‌ها به میدان شهرری بازگشتند

شهردار منطقه ۲۰ از تعریض خیابان فدائیان اسلام به عرض ۲.۵ متر حد فاصل میدان شهرری تا خیابان شهید پیلغوش و فعالیت مجدد ۶ ایستگاه خط ویژه اتوبوس در مسیر جنوب به شمال از میدان شهرری تا میدان بسیج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، رضا شنگی با اشاره به آغاز فعالیت خط ویژه اتوبوسرانی در مسیر خیابان فداییان اسلام اظهار کرد: زمانی که طرح بهسازی میدان شهرری از حدود یک سال پیش آغاز شد، به‌طور موقت فعالیت اتوبوسرانی در مسیر جنوب به شمال خیابان فداییان اسلام از میدان شهرری تا میدان بسیج، متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه ۵ خط اتوبوسرانی از این محور تردد داشت و در مدت عملیات عمرانی به مسیرهای دیگر هدایت شده بود، افزود: در نقشه‌های این طرح، محدودیت عرض سواره‌رو خیابان فداییان اسلام مشکلات ترافیکی برای تردد اتوبوس‌ها ایجاد می‌کرد، لذا با برگزاری جلسات مشترک با مسئولان شرکت واحد اتوبوسرانی، به منظور رفاه حال شهروندان طرح تعریض خط ویژه اتوبوس‌های خیابان فداییان اسلام در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۲۰ ادامه داد: پس از پایان عملیات بهسازی میدان شهرری طی روزهای گذشته نرده‌های جدا کننده حد فاصل میدان شهرری تا خیابان شهید پیلغوش جمع‌آوری شد و با اجرای طرح تعریض سواره‌رو خیابان فداییان اسلام به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معابر اصلی این منطقه، ۲و نیم متر به عرض خیابان اضافه شد.

شنگی بیان کرد: با تمهیدات انجام شده مسیر ویژه خط اتوبوسرانی در این مسیر مجدداً راه‌اندازی شد و از هفته گذشته فعالیت مجدد ۶ ایستگاه خط ویژه اتوبوس از سر گرفته شد به این شکل که اتوبوس‌ها از سمت مترو شهرری با عبور از میدان شهرری وارد خیابان فداییان اسلام می‌شوند و با عبور از مسیر ویژه خط اتوبوسرانی، به سمت میدان بسیج و از آنجا به مقاصد مختلف حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه توسعه و اصلاح مسیر و احیای این خط ویژه، در تسهیل تردد خودروهای امدادی نیز حائز اهمیت است، عنوان کرد: در این مسیر اتوبوس‌های پایانه مترو جوانمرد قصاب به میدان راه آهن، میدان شهید قشقایی به میدان شوش، شهرک نظامی به مترو شهرری، مترو شهرری به میدان خراسان، زمان آباد به مترو شهرری در مسیر رفت و برگشت تردد خواهد داشت.

شهردار منطقه ۲۰ در پایان با بیان اینکه تغییری در طرح میدان شهرری نخواهیم داشت، تصریح کرد: برای تردد موتورسیکلت‌ها از میدان شهرری به خیابان شهید بیات، مسیری باز خواهد شد اما تردد برای خودروها از میدان شهرری به خیابان شهید بیان مسدود خواهد ماند.

منبع: فارس

کد خبر 759266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.