پیش‌بینی جابه‌جایی ۸۰۰۰ زائر در ایام ارتحال امام(ره) در اراک

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از پیش‌بینی جابه‌جایی ۸۰۰۰ زائر در ایام ارتحال امام(ره) توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، مهرداد جهانی با اشاره به فرارسیدن ایام ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ایجاد هماهنگی لازم و هم افزایی صنوف حمل‌ونقل جاده‌ای برای اعزام زائران، پیش‌بینی تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای تسهیل در اعزام به مراسم ارتحال امام (ره) و بررسی مشکلات احتمالی در اعزام جزو برنامه‌هایی بوده که با هماهنگی‌های مسئولان ذی‌ربط طی روزهای اخیر پیگیری شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی اعزام ۸۰۰۰ نفر زائر از مبدا استان مرکزی به مرقد امام (ره)، افزود: شهرستان اراک و ساوه با پیش بینی اعزام چهار هزار نفر بیشترین زائران را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: برای جابه‌جایی زائران از نقاط مختلف استان ۲۲۶ دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافری شامل ۳۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۹۶ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است.

جهانی با بیان اینکه تمام ناوگان فعال و دارای شرایط در سطح استان در این طرح به کار گرفته خواهند شد، خاطرنشان کرد: تمام سازمان‌ها باید ناوگانی را که در اختیار دارند و دارای حمل‌ونقل مستقل از شبکه حمل‌ونقل باشند، در اختیار ستاد ارتحال و کمیته حمل‌ونقل قرار دهند.

وی اضافه کرد: به منظور تأمین ناوگان مورد نیاز، شرکت‌های مسافربری بخش خصوصی از ظرفیت خود بهره‌گیری خواهند کرد تا مردم انقلابی و ولایتمدار استان با حضور پرشور خود در این مراسم، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم بزنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اعزام زائران در روز سیزدهم خرداد در ساعات پایانی شب (ساعت ۲۳) از محل مصلای اراک گفت: این طرح به صورت کاروانی و هماهنگ با شهرستان‌های دوازده‌گانه استان انجام می‌شود تا شب را در مسجد مقدس جمکران سپری و پس از اقامه نماز صبح به سمت مرقد مطهر امام خمینی (ره) حرکت کنند.

جهانی با اشاره به نیاز زائران به دسترسی آسان به ملزومات سفر و مواد غذایی، عنوان کرد: در این خصوص پیش‌بینی تأمین ۱۲ دستگاه کامیونت یخچال دار برای حمل مواد غذایی و یخ (هر شهرستان یک دستگاه)، ۱۲ دستگاه ایسوزو برای حمل بار مورد نیاز، یک دستگاه تانکر سوخت‌رسان، تعمیرگاه سیار سبک و سنگین، آمبولانس هر شهرستان یک مورد و ناوگان سبک سواری به تعداد ۲۵ دستگاه اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران یک تیم گشت نظارتی در لحظه اعزام به صورت مشترک با پلیس تشکیل خواهد شد تا مشکلات و نواقص احتمالی را بررسی و رفع کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با توجه به حجم بالای جابه‌جایی مسافر در این ایام، به منظور ارائه خدمات مطلوب، در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی نیز تیم‌های گشت و بازرسی استان فعال‌تر شده و با اولویت نظارت بر وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی فعالیت خود را انجام خواهند داد.

جهانی از آمادگی کامل راهدارخانه‌های استان برای اسکان مسافران در شرایط اضطرار خبر داد.

کد خبر 759256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.