واکسیناسیون ۲ میلیون دام سبک در کرمانشاه

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با پیش‌بینی واکسیناسیون دو میلیون دام سبک علیه بیماری طاعون و تب مالت گفت: طی دو سال گذشته با تحقق صددرصدی برنامه‌های پیش‌بینی واکسیناسیون، موردی از ابتلا به دو بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تب مالت در استان گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حسین حیدری امروز _شنبه دوازدهم خرداد_ در جمع خبرنگاران از واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک علیه دو بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تب مالت خبر داد و اظهار کرد: در راستای مهار بیماری‌های مشترک انسان و دام، انجام هم‌زمان طرح واکسیناسیون تب مالت و طاعون نشخوارکننده در دام‌های سبک از جمله بره و بزغاله در سطح دامداری‌های، عشایری، روستایی و صنعتی استان از یکم خرداد سال جاری به مدت یک‌ماه و تا سی‌ویکم تیر اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی واکسیناسیون دو میلیون دام سبک علیه این دو بیماری، افزود: طی دو سال گذشته با تحقق صددرصدی برنامه‌های پیش‌بینی واکسیناسیون در این راستا، موردی از ابتلاء به دو بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تب مالت در استان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خطاب به عشایر استان، خاطرنشان کرد: مایه‌کوبی سراسری علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR)، با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی به‌صورت «کاملا رایگان» از یکم خرداد آغاز می‌شود که درخواست داریم عشایر استان درباره واکسیناسیون دام‌های خود در بازه زمانی فوق همکاری لازم را با اداره دامپزشکی به عمل آورند.

حیدری با اشاره به فعالیت ۱۴ اکیپ در استان در راستای انجام واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تب‌مالت، ادامه داد: در کنار واکسیناسیون دام و تأکید و توصیه به دامداران، ارائه آموزش‌های عمومی در روستاها و شهرها مورد تأکید فراوان است.

وی گفت: چنانچه دامداران و عشایر استان سوال، پیشنهاد یا انتقادی داشتند، می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۱۲ ستاد دامپزشکی آن را مطرح کنند.

کد خبر 759079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.