شهدای پانزده خرداد صفحه تاریخ را به نفع دیانت و معنویت ورق زدند

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه شهدای پانزده خرداد در مقابل ظلم و استکبار ایستادند و یک قیام حسینی انجام دادند، گفت: شهدای پانزده خرداد صفحه تاریخ را به نفع دیانت و معنویت ورق زدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز _ جمعه یازدهم خرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه در هفته جاری ۳ مناسبت پیش رو است، اظهار کرد: ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور قیام بسیار عظیم و تاریخ ساز ۱۵ خرداد است و اگر پانزده خرداد نبود اصلاً نمی‌گذاشتند امام خمینی (ره) جان سالم به در ببرد.

وی افزود: پانزده خرداد روزی بود که چکمه پوش‌های آمریکایی در این کشور حضور داشتند اما ۱۵ خردادی‌ها در مقابل هر چه ظلم و استکبار ایستادند و یک قیام حسینی انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به رشادت‌های شهدا در این روز تصریح کرد: پانزده خردادی‌ها با شهادت، جان رهبر انقلاب اسلامی را در آن زمان نجات دادند و افرادی همچون شهید طیب رضایی با هیئت سینه زن امام حسین (ع) به خیابان آمد و مردم شریف ورامین، باقر آباد و باقر شهر فعلی آمدند و کفن پوشیدند و به رگبار بسته شده و کشته شدند ولی گفتند ما را بکشید اما دست از رهبری دینی‌مان بر نمی‌داریم.

آیت الله دژکام ادامه داد: این افراد صفحه تاریخ را به نفع دیانت و معنویت ورق زدند که امروز می‌بینیم در ادامه آن راه یک عده در اروپا و آمریکا به خیابان‌ها آمدند، همان‌ها هم ممکن است از نظر رفتارهای شخصی ایرادهایی داشته باشند اما جهت‌گیری آن‌ها صحیح است و انسانیت هنوز زنده است.

وی اضافه کرد: ۱۵ خردادی‌ها از این سنخ بودند، مردان مردی که هنوز از خاکشان بوی عشق به اهل بیت و عشق به امام حسین (ع) می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: روز ۱۵ خرداد سبب یک فرج شد که پیروزی انقلاب بود و امام که با ۱۵ خردادی‌ها حرکت خود را آغاز کرده بود در ۱۴ خرداد به آن‌ها ملحق شد.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: این بزرگ مرد، مؤسس نظام مقدس جمهوری اسلامی در بت‌کده دنیای مدرن که در جهان پیرامون ما چیزی از دین و دینداری نمانده بود و نمانده است، جهانی که سردمدارش آمریکا است که ۳۶ هزار بچه، زن و کودک و پیر با بمب‌های آن‌ها کشته می‌شود.

وی افزود: در چهاردهم خرداد آن بزرگ مرد رفت اما خدای متعال منت بر سر ما گذاشت و سومین چیزی که باید به یاد بیاوریم و خدا را برایش سپاس بگوییم، بزرگ مردی از سلاله پیامبر، مرجع و عالم زمان‌شناسی چون آیت الله العظمی امام خامنه‌ای که به لطف خدا همان مسیر خداخواهی و دین خواهی و پیروی و تبعیت از قرآن و اهل بیت را با کمال متانت دارد پیش می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تصریح کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) ولی فقیه مقدر و مدیر هدایت این ملت را بر عهده گرفت تا جایی که اکنون مردمی از سراسر دنیا از ایشان تبعیت می‌کنند.

کد خبر 758943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.