بهترین مقاصد گردشگری جهان برای بازنشستگان + ویژگی‌ها

بهترین مقاصد گردشگری جهان برای بازنشستگان شامل مدلین کلمبیا، پورتوی پرتغال، دانانگ ویتنام، مریدای مکزیک و والنسیا اسپانیا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخی از افراد فکر می‌کنند بازنشسته‌شدن به معنای دور شدن از زندگی و تنهایی است، در حالی که در این دوران طلایی افراد می‌توانند با فرهنگ‌های جدید و آداب و رسوم‌های مختلف آشنا شوند و نسبت به جهان اطراف خود، فکر بازتری داشته باشند. در واقع بازنشستگی، آغازی دوباره برای تجربه‌کردن مکان‌های جدید و فرصتی بی نظیر برای کاوش در شهرهای جهان است. این مقاصد منحصربه‌فرد و مقرون‌به‌صرفه، فضایی دلپذیر برای استراحت و در آغوش گرفتن فصل جدیدی زندگی را برای بازنشستگان ایجاد می‌کند. آنها می‌توانند از مسیر تکراری زندگی خود خارج شوند و مکان‌های پنهانی را کشف کنند که ترکیبی فوق‌العاده از آرامش و امکانات هیجان‌انگیز را برای آنها فراهم می‌کند. بازنشستگان می‌توانند در فرهنگ‌های جدید مردمان دنیا غوطه‌ور شوند، طعم غذاهای اصیل را بچشند و خاطراتی ماندگار برای خود رقم بزنند. در ادامه به معرفی بهترین مقاصد گردشگری جهان برای بازنشستگان و امکان بی نظیر آنها می‌پردازیم:

مدلین، کلمبیا

آب و هوای مطبوع بهاری، زندگی مقرون‌به‌صرفه، فرصت‌های فضای باز ومراقبت‌های بهداشتی عالی، مدلین را به مکانی بی‌نظیر برای گردشگری افراد بازنشسته تبدیل می‌کند. این شهر، خدمات مراقبت‌های بهداشتی درجه یک را با هزینه‌های مناسب به گردشگران ارائه می‌دهد که یک عامل مهم برای سلامت بازنشستگان محسوب می‌شود. بنابراین آنها می‌توانند در این شهر بزرگ کلمبیایی، یک سبک زندگی رضایت بخش و بدون فشار مالی را تجربه کنند. همچنین فضای پویا، میراث فرهنگی غنی و رویدادهای هنری پر جنب و جوش، فرصت‌های بی پایانی برای کاوش و غوطه‌ور شدن در شهر فراهم می‌کند. دوستداران طبیعت نیز می‌توانند در میان مناظر سرسبز و مناظر دیدنی مدلین به ماجراجویی در فضای باز بپردازند.

بهترین مقاصد گردشگری جهان برای بازنشستگان+ ویژگی‌ها

پورتو، پرتغال

در این شهر زیبای پرتغالی، خیابان‌های جذاب، فرهنگ غنی و سبک زندگی آرام، خودنمایی می‌کند. بازنشستگان می‌توانند در پورتو، هزینه‌های سرسام‌آور سایر شهرهای اروپایی را فراموش کنند و از یک زندگی راحت لذت ببرند. این شهر که در امتداد رودخانه دورو (Douro River) واقع شده است، با ساختمان‌های رنگارنگ و مناطق تاریخی که منتظر کاوش هستند، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. پورتو یک مقصد دوست‌داشتنی برای عاشقان غذا است. غذاهای دریایی تازه و محلی این شهر، ذائقه‌ها را به وجد می‌آورد، اما فراتر از لذت‌های فرهنگی، پورتو زندگی آرامی را برای گردشگران فراهم می‌کند. همچنین هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه، مناظر خیره‌کننده، فرهنگ غنی و فضای آرام، پورتو را به مقصد گردشگری بی‌نظیر برای دوران بازنشستگی تبدیل می‌کند.

بهترین مقاصد گردشگری جهان برای بازنشستگان+ ویژگی‌ها

دانانگ، ویتنام

دانانگ (Da Nang)، در امتداد خط ساحلی ویتنام قرار دارد و با امکاناتی نظیر زندگی ارزان، دسترسی آسان و جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد، مکانی دوست داشتنی برای بازنشستگان محسوب می‌شود. در واقع هزینه زندگی دانانگ به طور قابل‌توجهی، کمتر از بسیاری از مقاصد غربی است و به بازنشستگان این امکان را می‌دهد تا از زندگی راحت و بدون فشار مالی لذت ببرند. علاقه‌مندان به آشپزی می‌توانند لذت غذا خوردن را در غرفه‌های غذاهای خیابانی و یا رستوران‌های مجلل آن تجربه کنند. این شهر همچنین دارای میراث فرهنگی غنی است و موزه‌ها، بازارها و معابد آن، تجربه سفر فراموش‌نشدنی را برای بازدید کنندگان فراهم می‌کند و یک گزینه عالی برای بازنشستگانی است که به دنبال یک مقصد سفر پر جنب و جوش و مقرون‌به‌صرفه هستند.

بهترین مقاصد گردشگری جهان برای بازنشستگان+ ویژگی‌ها

مریدا، مکزیک

میراث غنی مایاها، جذابیت دنیای قدیم با امکانات مدرن و سبک زندگی آرام را در این شهر مکزیکی به تصویر می‌کشد. مریدا که در شبه جزیره یوکاتان مکزیک قرار دارد، یک شهر پرجنب‌وجوش است که با تاریخ و فرهنگ غنی خود، یک سبک زندگی جذاب و کم‌هزینه را برای بازنشستگان فراهم می‌کند. آنها می‌توانند از رویدادهای فرهنگی پرجنب‌وجوش مریدا و همچنین ویرانه‌های باستانی مانند چیچن‌ایتزا دیدن کنند. آب و هوای عالی، مردم مهمان‌نواز، هزینه‌های نسبتاً ارزان و ایمنی مریدا، آن را به مقصدی ایده‌آل برای دوران بازنشستگی تبدیل کرده است که تلفیقی از زندگی شهری و شگفتی‌های طبیعی برای گردشگران به شمار می‌رود.

بهترین مقاصد گردشگری جهان برای بازنشستگان+ ویژگی‌ها

چیانگ‌مای، تایلند

این شهر توریستی تایلند، دارای فرهنگ غنی، طبیعت سرسبز و سبک زندگی آرام است. چیانگ مای، واقع در کوه‌های شمالی تایلند، بازنشستگانی را که به دنبال آرامش و غوطه‌ور شدن در فرهنگ غنی تایلند هستند، به سوی خود جذب می‌کند. این شهر با معابد باستانی، غذاهای بی‌نظیر و بازارهای شلوغ شبانه به بازنشستگان این امکان را می‌دهد تا بدون صرف هزینه زیاد، به گشت و گذار در آن بپردازند. همچنین گردشگران می‌توانند از رویدادهای پررونق هنری و صنایع دستی چیانگ مای دیدن کنند و سوغاتی‌های بی‌نظیری را برای دیگران خریداری کنند. علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند در جنگل‌های بارانی و سرسبز این شهر پیاده روی کنند و یا از پناهگاه فیل‌ها دیدن کنند.

بهترین مقاصد گردشگری جهان برای بازنشستگان+ ویژگی‌ها

والنسیا، اسپانیا

والنسیای اسپانیا دارای جذابیت‌های مدیترانه‌ای، غنای فرهنگی، سبک زندگی آرام و در مجموع یک بهشت برای دوستداران غذا است. این شهر آفتاب گیر که در سواحل شرقی اسپانیا قرار دارد، برای بازنشستگان، امکاناتی نظیر پیاده روی یا دوچرخه‌سواری در باغ توریا، کایاک سواری در آب‌های آرام و یا لذت کتاب خواندن در سواحل شگفت‌انگیز را فراهم می‌کند. مردم صمیمی و مهمان‌نواز والنسیا، با آغوش باز از بازنشستگان استقبال می‌کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند از جشنواره‌های محلی بازدید کنند و در بازارهای شلوغ از گفتگو با مردمان این شهر دوست داشتنی لذت ببرند.

بهترین مقاصد گردشگری جهان برای بازنشستگان+ ویژگی‌ها

ترجمه از لیلا شهبازی

کد خبر 758920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.