شهرداری بیش از ۲ هزار پروژه در دست اجرا دارد که حتی یک پروژه تعطیل نیست

شهردار شیراز با اشاره بر طاقت‌ فرسا و نفس‌گیر بودن انجام و فعالیت پروژه‌های عمرانی، گفت: امروز شهرداری بیش از ۲ هزار پروژه در دست اجرا دارد که حتی یک پروژه آن‌هم تعطیل نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمد حسن اسدی در گردهمایی رابطین و یاوران شورا و معتمدین محلی که با حضور رئیس و تعدادی از اعضا شورای اسلامی شهر شیراز، فرماندار شیراز و سایر مسؤولین ارشد استان و کلان شهر شیراز برگزار شد، خواستار تبیین بهتر خدمات‌رسانی برنامه‌های مدیریت شهری توسط رابطین و یاوران شورا شد و اظهار کرد: شما رابطین و یاوران به‌خوبی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط شورا و شهرداری اطلاع دارید و در این گردهمایی باید مطالبه گر مسائل مردمی جهت رفع مشکلات باشید.

وی با مروری به فعالیت‌های مدیریت شهری در این دوره، افزود: شما شاهد و ناظر ابعاد مختلف فعالیت‌های مدیریت شهری و آمار و مستندات اقدامات شهرداری هستید و می‌توانید عملکرد کسانی که کلید شهر شیراز در دستشان است را قضاوت کنید.

شهردار شیراز ادامه داد: در این سه سال تمام پروژه‌های شهرداری فعال شده است و امروز در شهر شیراز هیچ پروژه‌ای حتی نیمه تعطیل هم نیست و تماماً در حال فعالیت است.

اسدی با اشاره بر طاقت فرسا و نفس‌گیر بودن انجام و فعالیت پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: امروز شهرداری بیش از ۲ هزار پروژه در دست اجرا دارد که حتی یک پروژه آن‌هم تعطیل نیست، درحالی‌که انجام پروژه عمرانی نفس‌گیر و طاقت فرسا است و یک پروژه عمرانی که می‌خواهد شروع به فعالیت کند، مراحلی نظیر طراحی، تصویب، تملک املاک، جابجایی تأسیسات و غیره باید هماهنگ شود و امروز توفیق داریم که به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت باشیم.

وی با اشاره به تعبیر تعریف شده در شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز با عنوان جهش، اضافه کرد: جهش‌هایی نظیر عمرانی، آسفالت در این دوره از شورای اسلامی شهر و شهرداری در دستور کار قرار گرفته است که در همین راستا بیست و پنجمین جهش عمرانی را در هفته جاری پشت سر گذاشتیم و در جهش آسفالت نیز قول داده‌ایم ۶ میلیون مترمربع به میزان ۷۰۰ هزار تن آسفالت بااعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد تومان ظرف دو سال معابر شهری به جز معابر اصلی کل شهر را آسفالت کنیم که بخشی انجام شده و بخشی دیگر در حال اجرا است.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی نوبت شب در پروژه‌های شهرداری نیز اشاره و خاطر نشان کرد: امروز یک اعتماد بین شهرداری و پیمانکار ایجاد شده است و پروژه‌های شهری در نوبت شب با قوت خود پیش می‌رود.

اسدی به پروژه‌هایی نظیر لوله‌گذاری محور دروازه قرآن‌، تعریض پل سلمان فارسی، دوربرگردان خبرنگار شهید مصطفایی، بزرگراه سرلشکر شهید استوار و محور جنوبی آیت‌الله حائری شیرازی اشاره کرد که زودتر از موعد به بهره‌برداری رسیدند.

وی با اشاره به فعالیت شهر زیرزمینی مترو و فعالیت خطوط چهارگانه آن ادامه داد: امروز هم زمان سه خط مترو در حال ساخت و سه دستگاه حفاری در حال فعالیت هستند که در شهرهای دیگر چنین ظرفیتی وجود ندارد و اتصال خط ۱ به ۴ از چهارراه زند تا فلکه شاهزاده قاسم نیز شروع شده است.

شهردار شیراز به پروژه‌هایی نظیر تله کابین، آکواریوم، مسیر دوچرخه و همچنین پروژه‌های آبخیزداری، احداث بند و سیل بند نیز اشاره و اظهار کرد: باید یاوران و رابطین نیز نظاره‌گر این فعالیت‌ها باشند.

اسدی در ادامه به ارتباط مدیریت شهری با شهروندان اشاره کرد و افزود: سال گذشته افتخار گردهمایی با حضور ۷۰۰ نفر از شما را داشتیم و مشابه آن گردهمایی با پدران، مادران و فرزندان شهدا و جانبازان و همچنین نابینایان و کم‌بینایان به همراه خانواده برگزار شد.

وی با بیان اینکه باید ببینیم مردم از ما چه می‌خواهند و آن درخواست‌ها از طریق شما رابطین و یاوران به ما خواهد رسید، تصریح کرد: هیچ شأنی جز خدمت به مردم نداریم و امروز اگر درخواستی از سوی شما رابطین داده شود، دستور داده‌ایم باید زیر ۱۰ روز به آن پاسخ داده شود چراکه درخواست‌های شما در جهت رفع مشکلات مردم است و ما برای این موضوع وقت بسیار می‌گذاریم.

شهردار کلان شهر شیراز خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز برنامه‌ریزی دارد و با یک برنامه راهبردی و عملیاتی توانستیم ۴۵ پروژه بزرگ تعریف کرده که بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید.

کد خبر 758698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    0 0
    شهرداری شیراز چرا روستاهایی که درحریم شهر شیراز هستند را به شهرداری ملحق نمیکند، ازخدمات دهی میترسد یا این روستاها باعث کسرشأن مسئولین شیراز است