فرمانداران پیگیر پخت نان کامل در شهرستان‌ها باشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: لازم است فرمانداران استان پیگیر پخت نان کامل در شهرستان‌ها باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی در نشست کارگروه آرد و نان استان، اظهار کرد: فرمانداران متولی آرد و نان هستند و اختیارات کامل در چرخه آرد و نان را بر عهده دارند؛ بنابراین پیگیر پخت نان کامل در شهرستان‌ها باشند.

وی افزود: لازم است، فرمانداران میز خدمت نان را در شهرستان‌ها فعال کنند تا از مراجعه متصدیان نانوایی به مرکز استان کاسته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: واحدهای متخلف نانوایی که سامانه هوشمند آرد و نان سهمیه آن‌ها را به‌دلیل رفتار نامتعارف کسر می‌کند، نباید از محل شناورسازی حمایت شوند.

عباسی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت مبنی‌بر ضرر مصرف نان‌ریزشی، تصریح کرد: فرمانداران از صدور هرگونه مجوز و تغییر نوع پخت به نان ریزشی خودداری کنند و دستگاه‌های متولی پیگیری لازم را انجام دهند تا اگر واحدهای نانوایی آزادپز از سامانه نانینو آرد خود را تأمین نمی‌کنند، مجوز آن‌ها لغو شود.

وی با اشاره به استقبال عموم مردم از نان‌های سنتی، ساجی و نان کامل گفت: فرمانداران از محل شناورسازی آرد، مجوز نان ساجی را برای افراد متقاضی سرپرست خانوار در صورت وجود آرد صادر کنند.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان توسط وزارت کشور تصمیم‌گیری و اعلام می‌شود، گفت: تاکنون ابلاغیه‌ای اعلام نشده، اما با این وجود آنالیز دقیق قیمت نان و آرد و نان کامل صورت گرفته است که به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست موضوع وضعیت خرید محصولات کشاورزی، وضعیت بهداشت آرد و نان و بررسی نان کامل، تک نرخی شدن نان صمون و اجرای قیمت کرایه حمل آرد مطرح شد.

کد خبر 758478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.