مقابله با زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد به صورت جدی پیگیری می‌شود

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مقابله با پدیده زمین‌خواری با همکاری نهادهای متولی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز_ چهارشنبه، نهم خرداد_ در ستاد مبارزه با زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم در سطح کشور حفظ عرصه‌ها، اراضی ملی و جلوگیریo از تصرفات و حفظ آن‌ها برای آینده است.

وی افزود: پنجره‌ای واحد طراحی‌شده که اطلاعات هرگونه زمین‌خواری ثبت و باید وضعیت فعالیت و راه‌اندازی این پنجره واحد در سطح شهرستان بررسی و فعال شود.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به‌ضرورت شناسایی حریم‌ها و زمین‌های ملی و شخصی اشاره کرد و گفت: با مشخص شدن نحوه مالکیت اراضی ساماندهی برای عدم اجازه برای تصرف اراضی آسان‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مناطق حاشیه شهر درصدد ساخت زمین و امکانات رفاهی و فضاهای سبز هستیم و با کمبود زمین مواجه هستیم، درحالی‌که شاهد زمین‌خواری‌ها هستیم، تصریح کرد: ورزش پیشانی مقابله با ناهنجاری است و سبب اوقات مفرح برای اقشار مختلف می‌شود که برای این موضوع مکاتبات با شهرسازی صورت گرفته است تا شهرداری‌ها پرونده تعاونی‌ها را به کمیسیون ماده پنج انتقال ندهند و برای تصاحب زمین همکاری کنند.

سعید جاویدبخت مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: سوابق و دستورالعمل‌هایی وجود دارد که این دولت برای مبارزه با زمین‌خواری حداکثر تلاش را داشته است، در حوزه تعاونی‌ها هیچ‌گونه زمینی واگذار نشده و واگذاری زمین در قالب تعاونی مطرح در شهرستان بویراحمد در دوره‌های ۲۰ سال پیش بوده‌است و در این دولت اراضی ملی به تعاونی‌ها واگذار نشده‌است و اگر اراضی واگذارشده، طبق قانون کلیه اراضی برای برنامه‌های راه و شهرسازی واگذار شده‌است.

وی با اشاره به اینکه اراضی که به طرح‌های گردشگری واگذار شده‌است طبق قانون بوده، افزود: در مناطقی که یاد شد و واگذاری صورت گرفته و اقدامات صورت گرفته است و اما امروز تلاش کردیم از هر واگذاری غیرقانونی جلوگیری کرده‌است.

جاویدبخت بابیان اینکه باید در خصوص مناطق یادشده که ادعای زمین‌خواری وجود دارد بررسی شود آیا واگذاری یا انحراف در طرح یا اینکه اگر کشاورزی است تخلفی صورت گرفته است بررسی شود، تصریح کرد: هر زمینی که در آن کشاورزی یا طرحی پیاده شده به معنای زمین‌خواری نیست بلکه باید بررسی شود.

کد خبر 758381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.