ساختار فصل گذشته تیم والیبال شهرداری ارومیه حفظ می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص تیم‌داری شهرداری در حوزه والیبال گفت: در تلاش هستیم ساختار فصل گذشته تیم را نگه بداریم و یک تیم جوان و بومی راراهی لیگ برتر ۱۴۰۳ خواهیم کرد تا از جایگاه والیبال ارومیه دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، احد یوسفی، امروز _چهارشنبه نهم خرداد_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان‌غربی با تسلیت به مناسبت شهادت شهدای خدمت و گرامیداشت یاد و خاطره آن‌ها اظهار کرد: در هفته گذشته همچنین مراسم ششمین سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی امام جمعه فقید ارومیه با شکوه خاصی برگزار شد و شهروندان نیز به طور گسترده در این مراسم حضور پیدا کردند.

وی افزود: از شهروندان و گروه‌های مختلف برای تشکیل برنامه‌های مربوط به یادبود شهدای خدمت نیز تشکر و قدردانی می‌کنم که در اکثر محلات شهر شاهد آن بودیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص تیم‌داری شهرداری در حوزه والیبال گفت: بعد از اتمام لیگ پیگیر تداوم تیم‌داری والیبال برای شهرداری ارومیه بودیم، چرا که مجوز دوساله از سوی وزارت کشور در پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام رسیده بود و پس از پیگیری‌ها این مجوز از وزارت کشور به استانداری و سپس به مدیریت شهری ابلاغ شد.

یوسفی تصریح کرد: در تلاش هستیم ساختار فصل گذشته تیم را نگه بداریم و حتی در سال‌جاری نگاه بومی‌تر داشته باشیم و از ظرفیت بازیکنان جوان و آینده‌دار استفاده کنیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های تیم‌های پایه شهرداری ارومیه عنوان کرد: سال گذشته تیم‌های جوانان و نوجوانان شهرداری قهرمان کشور شدند که طی سالیان گذشته بی‌سابقه بود و این نشانگر وجود استعدادهای برتر در تیم‌های پایه است که والیبال کشور و ارومیه طی سال‌های به آن‌ها نیاز خواهد داشت.

یوسفی ادامه داد: از این رو با حفظ ساختار تیم فصل قبل و استفاده از ظرفیت جوان تیم‌های پایه و همچنین جذب افرادی که باتجربه‌های والیبال ارومیه و کشور شناخته می‌شوند یک تیم جوان و بومی را راهی لیگ برتر ۱۴۰۳ خواهیم کرد تا از جایگاه والیبال ارومیه دفاع کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: جایگاه و اعتبار والیبال ارومیه قهرمانی لیگ برتر را می‌طلبد و نباید انتظارات را از این حد پایین‌تر بیاوریم و در تلاش هستیم با جوان‌گرایی تیم والیبال شهرداری ارومیه به تقویت تیم ملی هم کنیم، چرا که همواره ساختار اصلی تیم ملی والیبال از بازیکنان ارومیه‌ای شکل می‌گیرد.

یوسفی با اشاره به برنامه‌ریزی در خصوص اجرای جشنوراه‌های مختلف فرهنگی ورزشی در ایام تابستان و برگزاری جشنواره‌های محلات در سطح مناطق پنج‌گانه شهر تصریح کرد: همچنین جشنواره سیب و انگور و جشنواره بازی‌های بومی محلی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و از سویی با توجه به اینکه بخشی از تابستان مصادف با ایام محرم خواهد بود برای این ایام نیز اقدامات متناسب را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: فرهنگسراهای شهرداری ارومیه هم در بحث تدارک پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و همچنین بانوان محلات و هم در برگزاری جشنواره‌های مختلف محله‌ای در سال‌جاری تابستان پرکاری را خواهند داشت و شهروندان می‌توانند از این ظرفیت‌های بزرگ در محلات مختلف شهر بهره‌مند شوند.

یوسفی در پاسخ سوال یکی از شهروندان مبنی بر چرایی آغاز پروژه‌های جدید با وجود پروژه‌های در دست اقدام افزود: این موضوع منطقی نیست، چرا که تا وقتی پروژه‌ای تمام نشده است، نباید پروژه دیگری را شروع کنیم و قطعاً پروژه‌های بزرگی مانند تقاطع پنج‌سطحه آذربایجان بسیار زمان‌بر هستند و نمی‌توان اجرای سایر پروژه‌ها را معطل اتمام چنین پروژه‌هایی کرد.

وی گفت: تمام فکر و برنامه شورای شهر اتمام پل‌های بی ۱ و بی ۴ در طول سه ماه آینده است تا کف پل آذربایجان را عاری از ترافیک خودرویی کنیم.

یوسفی با اشاره به تأخیر در اجرای پروژه زیرگذر شورا-شهید بهشتی عنوان کرد: برای اتمام این پروژه شش ماه زمان تعیین شده بود اما وارد نهمین ماه اجرای آن شده‌ایم که بخشی مربوط به کندی در روند اجرای زیرساخت‌ها و جابه‌جایی تأسیسات و بخشی مربوط به بارندگی‌های مناسبی بود که شاهد شدیم.

عضو هیئت رئیسه و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: شهرداری باید همه‌جانبه و در تمام حوزه‌ها و در تمام بخش شهر هم‌زمان کار و فعالیت داشته باشد و اگر عملکرد خود را تقویت کنیم می‌توانیم تمام پروژه‌ها را به طور موازی هم‌زمان پیش ببریم.

یوسفی با اشاره به متفاوت بودن پیمانکاران پروژه‌های مختلف شهری و اختصاصی بودن منابع مالی تعیین شده برای هر پروژه و تداخل نداشتن در امور مربوط به پیشرفت عمرانی پروژه‌ها تأکید کرد: شهرداری ارومیه قطعاً باید به سمت اتمام پروژه‌های اولویت‌دار حرکت کند، چرا که دغدغه اصلی مردم نیز همین است و مدیریت ترافیک را نیز از همین طریق می‌توان انجام داد.

وی با بیان اتمام عملیات عمرانی در پروژه زیرگذر شورا-شهید بهشتی گفت: از شهردار ارومیه خواسته‌ایم که هر لحظه‌ای که آسفالت‌ریزی این زیرگذر به اتمام رسید بدون تشریفات و مراسم افتتاحیه در همان لحظه به روی ترافیک گشوده شود تا شاهد رفاه و آسایش شهروندان در این مسیر باشیم.

یوسفی ادامه داد: تمام اعتباراتی که برای پروژه‌های شهری هزینه می‌شود، از جیب شهروندان است و ریالی از اعتبارات استانی و ملی استفاده نمی‌شود و اگر در برخی پروژه‌ها شاهد کندی در روند پیشرفت آن‌ها هستیم به علت کمبود منابعی است که گاهاً رخ می‌دهد اما در شهرهایی که طبق قانون کلان‌شهر محسوب می‌شوند ۵۰ درصد هزینه‌های پروژه‌های ملی را دولت تقبل می‌کند که تأثیر ب‌سزایی در پیشرفت پروژه‌ها دارد و ارومیه تاکنون کلان‌شهر نشده و بزرگ‌شهر محسوب می‌شود و در خصوص بهره‌مندی از بودجه‌های ملی محروم است.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به پروژه میدان امام (ره) خاطرنشان کرد: این یک پروژه فاخر است و نماد ارومیه و محل اجتماعات مختلف شهروندان خواهد بود اما یک‌سری اختلافاتی بین دستگاه‌های مختلف متولی وجود دارد که باید حل شود و همچنین تداوم آزادسازی در محل اجرای پروژه را شاهد باشیم.

یوسفی در خصوص ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس‌های شهری ارومیه یادآور شد: یارانه حمل‌ونقل عمومی باید توسط دولت پرداخت شود اما در ایام کرونا با توجه به متضرر شدن رانندگان اتوبوس با همراهی دستگاه قضائی یارانه‌ای برای اتوبوس‌های شهری بخش خصوصی تعیین شد که تاکنون ادامه دارد در حالی که قانوناً برعهده شهرداری نیست.

وی ادامه داد: در سال‌جاری هم این یارانه پرداخت خواهد شد اما جمع‌بندی نهایی روز شنبه در صحن علنی شورای شهر انجام می‌گیرد و درباره میزان افزایش آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 758182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    0 0
    ارومیه رو نمیذارن قهرمان بشه