برخورد قاطعانه دستگاه قضا با حفرکنندگان چاه‌های غیرمجاز در قزوین

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و مشکلات کم‌آبی در کشور، مجموعه قضایی استان با افراد سودجویی که چاه‌های غیرمجاز حفر می‌کنند، قاطعانه برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا صبح امروز _چهارشنبه نهم خرداد_ از حوزه‌های قضائی شهرهای آبگرم، آوج، ضیاءآباد و خرمدشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

وی در بازدید از حوزه‌های قضائی آبگرم با تاکید بر اجرای طرح توسعه ساختمان این حوزه اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختمان موجود به صورت مشترک در اختیار دادگاه و حل اختلاف بخش آبگرم قرار دارد، باید تلاش کنیم تا با توسعه ساختمان فعلی شرایط مناسبی را برای ارائه خدمات به مردم فراهم شود.

وی افزود: یکی از سرفصل‌های مندرج در سند تحول قضائی، تکریم ارباب رجوع و مراجعان به دستگاه قضائی است و باید با قوت و اهتمام بیشتری برای تحقق این مهم و تسهیل دسترسی مردم به خدمات حقوقی و قضائی تلاش کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در بازدید از حوزه قضائی ضیاآباد در جمع کارکنان این حوزه با تاکید بر مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در منطقه تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و مشکلات کم‌آبی در کشور، مجموعه قضائی استان با همراهی دستگاه‌های متولی با افراد سودجویی که چاه‌های غیرمجاز حفر می‌کنند، قاطعانه و با شدت برخورد می‌کند.

مصطفوی‌نیا در بازدید از حوزه قضائی آوج، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز را یکی از شئون حقوق عامه دانست و اضافه کرد: حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی به ویژه در مناطق حاصلخیز که می‌تواند در توسعه کشاورزی منطقه مؤثر باشد.

وی ادامه داد: این مهم باید به صورت جدی در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد و مجموعه قضائی استان نیز با جدیت این موضوع را بررسی کند و با حمایت از اقدامات دستگاه‌های مسئول مانع دست‌اندازی افراد فرصت‌طلب به منابع طبیعی و اراضی کشاورزی شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در بازدید از حوزه قضائی خرمدشت با تاکید بر تأمین نیروی انسانی مورد نیاز محاکم قضائی و افزایش خدمات رفاهی برای کارکنان گفت: بررسی‌های لازم در زمینه تأمین مسکن کارکنان صورت خواهد گرفت تا در صورت فراهم بودن شرایط بتوانیم بخشی از نیازهای همکاران پرتلاش مجموعه را فراهم کنیم.

کد خبر 758164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.