بازدید استاندار مازندران از مجموعه گاودشت بابل/ فناوری روز به یاری دامداران می‌آید

استاندار مازندران در بازدید از مجموعه گاودشت از به‌کارگیری دانش فناوری روز و هسته‌ای پرتو برای توسعه تولیدات دامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، در حاشیه بازدید از مجموعه گاودشت بابل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه گاودشت زیرمجموعه مرکز تحقیقات کشاورزی وزارت جهاد قرار می‌گیرد که فعالیت بسیار خوبی را در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه مجموعه گاودشت در حوزه دام سبک یا کوچک موفق به همسان‌سازی تولید گوسفند بومی شد، افزود: این کار موجب می‌شود تا اصالت این نژاد گوسفند را در مازندران برای کارهای بعدی داشته باشیم، این نژاد می‌تواند در اختیار کشاورزان و دامداران استان قرار بگیرد.

استاندار مازندران گفت: تولید این نژاد مراحل گوناگون را گذرانده و به لحاظ گوشتی و فرزندآوری بهره‌وری بالاتر را پشت‌سر گذاشته است.

نوری با بیان اینکه در حوزه پرورش دام‌های بزرگ و سنگین نیز کارهای خوبی انجام شده است و برای سازگاری دام‌ها با شرایط اقلیمی استان از ترکیب نژادها استفاده کردند، افزود: در مجموعه گاودشت با سه مرحله تحقیق، تولید و ترویج می‌تواند به کارهای خوبی دست پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تحقیق به‌عنوان یک مجموعه آموزشی با مشارکت مرکز آموزش تحقیقات و وزارت جهاد به فناوری روز دست پیدا کرد، گفت: در بخش تولید نیز با تکثیر گاو نژادی در اختیار کشاورزان قرار دهند تا نیاز استان برطرف شود، البته تأمین علوفه باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت سیزدهم در مازندران با بیان اینکه در حوزه ترویج که بسیار مهم است، در هر روستایی باید رابطه ترویج وجود داشته باشد تا آن دانش را به کشاورزان انتقال دهد، بیان کرد: چنین مجموعه‌ای با ۵۰۰ رأس گاو و هزار رأس گوسفند در زمینی چند هکتاری و تولید مستقیم علوفه برای استان بسیار مثمر ثمر است و می‌تواند گسترش بیشتری با مشارکت و به‌کارگیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش هسته‌ای پرتو و مرکز آموزشی تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی داشته باشد.

کد خبر 758120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.