تنش آبی یک مسئله مهم در جنوب شرق استان تهران است

فرماندار ورامین گفت: منطقه دشت ورامین یکی از مهم‌ترین قرارگاه‌های حال حاضر مدیریت تنش آبی کشور است که مسائل این حوزه باید در دو بخش منطقه‌ای، استانی و ملی پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه قرارگاه مدیریت تنش آبی جنوب شرق استان تهران امروز با حضور فرماندار ویژه شهرستان ورامین، فرماندار قرچک، فرماندار پیشوا، فرماندار پاکدشت، مدیرعامل آبفای جنوب شرق استان تهران و جمعی از مدیران و مسئولین ادارات و نهادها برگزار شد.

علیرضا درویشی، فرماندار ویژه شهرستان ورامین در این جلسه اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، منطقه دشت ورامین یکی از مهم‌ترین قرارگاه‌های حال حاضر مدیریت تنش آبی است که مسائل این حوزه باید در دو بخش منطقه‌ای، استانی و ملی پیگیری شود.

وی افزود: باید کمیته‌های تخصصی در حوزه مقابله با تنش آبی در سطح این قرارگاه تشکیل شود که مسائل این حوزه به صورت دقیق بررسی شود.

فرماندار ویژه شهرستان ورامین گفت: احقاق حق‌آبه‌های دشت ورامین از سدماملو و پساب تهران، برگزاری کمیسیون ۱۹ و ۲۰ در حوزه مدیریت منابع آب‌های سطحی، اطلاع‌رسانی دقیق و آموزش به شهروندان در مدیریت مصرف، اصلاح الگوی کشت، وحدت رویه در حوزه قضائی در مقابله با انشعابات غیرمجاز و همچنین ایجاد مجازات تکمیلی برای مقابله با تکرار آن، جلوگیری از استقرار صنایع آب‌بر، صفر شدن استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری و اصلاح شبکه‌های فرسوده از مهمترین راهکارها برای مدیریت مصرف آب می‌باشد که اعضای این قرارگاه باید به صورت هماهنگ در این حوزه تصمیم‌گیری و عمل کنند.

درویشی در پایان افزود: با هماهنگی همه دستگاه‌ها و مدیریت مصرف می‌توانیم از تنش آبی در دشت ورامین در سال ۱۴۰۳ عبور کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 757984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.