وقوع دمای بالاتر از ۴۸ درجه در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: افزایش دما سبب وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر طی روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال خواهد شد و با توجه به میزان وزش باد در این ایام، برخاستن گرد و خاک موقتی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _سه شنبه هشتم خرداد_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان دهنده جوی پایدار تا پایان هفته است که در این ایام روند افزایش دما و وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید پدیده‌های غالب استان خواهد بود.

وی افزود: افزایش دما سبب وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر طی روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال خواهد شد و همچنین با توجه به میزان وزش باد در این ایام برخاستن گرد و خاک موقتی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه شمال خلیج‌فارس تا پایان هفته مواج پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: طی شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۴۳.۵ و ایذه با ۱۳.۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

سبزه‌زاری تاکید کرد: طی شبانه‌روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۲.۶ و حداقل به ۲۴.۵ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 757888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.