آغاز برنامه ۲ ساله شهرسازی الکترونیک تا سال ۱۴۰۴ در شهرداری قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از اجرای برنامه دوساله هوشمندسازی، شهرسازی و بایگانی الکترونیک به‌منظور کاهش حضور شهروندان برای کسب خدمات از شهرداری خبر داد.

مجید متین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم درباره عملکرد اداره شهرسازی و معماری شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: حوزه معاونت شهرسازی موتور محرک بسیاری از فعالیت‌های شهرداری و شهر است و اگر شهرسازی بخواهد پویا باشد، به‌طور قطع بسیاری از مسائل مرتبط با مردم و مراجعه‌کنندگان به این حوزه مربوط است تا رفع شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم مراجعه مردم به شهرداری و مناطق دریافت خدمات مرتبط با مجموعه شهرسازی است، افزود: ویترین شهرداری را می‌توان در شهرسازی، درآمد و مناطق جست‌وجو کرد و سایر قسمت‌ها شاید نقش پشتیبانی‌کننده دارند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تاکید کرد: اگر ویترین از نظر نیروی انسانی و کیفیت خدمات بیشتر مورد توجه باشد، رضایتمندی مردم بیشتر می‌شود.

متین‌فر با بیان اینکه از اهداف مهم و سیاست اصلی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم کسب رضایت مردم بوده است، اضافه کرد: در سال گذشته به‌منظور جذب نیروهای جدید، داوطلبان از طریق آزمون جذب شهرداری و به‌منظور کسب تجربه به مناطق معرفی شدند.

وی با بیان اینکه چینش مناسبی در حوزه‌های شهرسازی و نقشه‌برداری انجام شد و هدف این بود که خدمات ساده‌تر و سریع‌تر به مردم ارائه شود، اضافه کرد: این مسئله بیشتر در موضوع الکترونیکی‌سازی فرآیندها پیگیری شد تا حضور مردم کمتر باشد و شهروندان به صورت غیرحضوری مسائل را پیگیری کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: سامانه «قمیار» که از گذشته آماده شده بود با همکاری حوزه آی تی فرایندهای آن بهبود پیدا کرد و نزدیک به ۳۴ هزار ثبت‌نام در این سامانه صورت گرفت که تعداد زیادی از مراجعه‌های حضوری را به شدت کاهش داد.

متین‌فر ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بخش قابل توجهی از نقل و انتقالات به‌ویژه در مسئله آپارتمان‌ها بدون حضور افراد در دفاتر اسناد رسمی به سرانجام رسید و حتی پرداختی‌ها به‌صورت غیرحضوری انجام شد.

وی تاکید کرد: تلاش شده است تا طی یک برنامه دوساله تا سال ۱۴۰۴ خدمات این حوزه از جمله هوشمندسازی، شهرسازی الکترونیک و بایگانی الکترونیک در دستور کار مجموعه قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به آغاز برنامه دو ساله مجموعه شهرداری قم برای تقویت فرآیندهای الکترونیک شهرسازی گفت: مجموعه در تلاش است تا در مسئله ارائه خدمات صدور پروانه نیز با دو مرحله‌ای شدن فرآیندها زمان را به دو هفته برساند.

متین‌فر اضافه کرد: در مرحله نخست ضوابط پروانه توسط منطقه به مالک اعلام می‌شود و پس از معرفی به نظام مهندسی و ارائه نقشه بررسی نقشه‌ها و تأیید توسط شهرسازی، در مرحله دوم صدور پروانه در حداقل زمان مدنظر قانون‌گذار یعنی دو هفته صادر خواهد شد.

کد خبر 757842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.