۱۰۰ هزار نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکت می‌کنند

فرماندار تهران گفت: ۱۰۰ هزار نفر به‌عنوان عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و امنیتی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که هشتم تیر سال جاری برگزار می‌شود، مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد قیومی درباره اقدامات فرمانداری برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در شهر تهران اظهار کرد: آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک داریم، اما در این زمینه نظر و مجوز شورای نگهبان و وزارت کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران (بیست‌ویکم اردیبهشت) به‌صورت الکترونیکی برگزار شد، تمام دستگاه‌های الکترونیک برای دریافت رأی را به‌روز و آماده کرده‌ایم تا اگر مجوزی از سوی شورای نگهبان صادر شد، انتخابات در شهر تهران را به‌صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.

فرماندار تهران تصریح کرد: از سوی دیگر اطلس جغرافیایی شعب دریافت رأی در مناطق بیست‌ودوگانه پایتخت و شهرستان تهران باید مورد بازبینی قرار گیرد تا دسترسی رأی‌دهندگان به شعب تسهیل شود.

قیومی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات رئیس‌جمهوری مشارکت می‌کنند، بیان کرد: تعداد شعب در انتخابات ریاست‌جمهوری نسبت به انتخابات مجلس اضافه نشده و منظور ما از بازبینی اطلس تغییرات مکانی شعب است، چراکه یک سری نقاط در تهران اولویت‌های جمعیتی جدیدی داریم که آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات رئیس‌جمهوری مشارکت می‌کنند، ادامه داد: برای اقلیت‌های دینی نیز شعب دریافت رأی در کلیساها و کنیسه‌ها در نظر گرفته و سازماندهی استقرار شعب و صندوق دریافت رأی در این اماکن انجام شده است.

فرماندار تهران اضافه کرد: در هر شعبه ۲۳ تا ۲۵ نفر عوامل اجرایی در نظر گرفته‌ایم و در انتخابات ریاست‌جمهوری برخلاف انتخابات مجلس شورای اسلامی، هر فرمانداری حوزه مستقل دارد و تنها در شهر تهران حدود ۴۰۰۰ شعبه خواهیم داشت.

قیومی گفت: بازرسان وزارت کشور نیز در شعب حضور خواهند داشت و در مجموع ۱۰۰ هزار نفر برای اجرای انتخابات در شهر تهران را سازماندهی کرده‌ایم.

کد خبر 757818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.