بهبود فرایندهای شهرداری کیفیت زندگی شهروندان را ارتقا می‌دهد

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: بهبود فرایندهای شهرداری می‌تواند منجر به بهبود کیفیت زندگی شهروندان، کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی در ارائه خدمات شهری شود که یکی از راه‌های بهبود و تحول، ایجاد و استفاده از سامانه‌های برخط برای ارائه خدمات به شهروندان است.

علی نداف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از اهداف شهرداری اصفهان در راستای بهبود سیستم‌های مدیریت شهری و افزایش بهره‌وری، خدمت‌رسانی، شفافیت، سرعت‌بخشی و احصای فرایندها است.

وی با بیان اینکه مدیریت فرایندها یکی از مهم‌ترین ارکان شهرداری اصفهان است که موجب تسریع و تسهیل در انجام وظایف و رسیدن به اهداف می‌شود، افزود: ضروری است در راستای سرعت‌بخشی و روان‌سازی خدمات، همچنین تکریم شهروندان برای شناسایی دقیق فرایندها، طبقه‌بندی، بهبود و حذف موازی‌کاری‌ها اقدام کرد.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان شهری بهبود و اصلاح فرایندهای شهرداری بوده که برای توسعه و بهبود شهر بسیار حائز اهمیت است، گفت: تغییر و بهبود فرایندها زمانی میسر می‌شود که مدیران شهری ضرورت ایجاد تغییر و بهبود را احساس کنند تا چرخه احصا، معماری، پیاده‌سازی، ارزیابی و بهبود فرایندهای شهرداری به‌صورت مستمر اجرا شود.

نداف‌پور با بیان اینکه بهبود فرایندهای شهرداری می‌تواند منجر به بهبود کیفیت زندگی شهروندان، کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی در ارائه خدمات شهری شود، تصریح کرد: یکی از راه‌های بهبود، تحول ایجاد و استفاده از سامانه‌های برخط برای ارائه خدمات به شهروندان، استفاده از سیستم‌های هوشمند شهری، خدمات غیر حضوری و همکاری با بخش خصوصی است که می‌تواند موجب بهبود عملکرد شهرداری و افزایش رضایت شهروندان شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در این راستا برای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان اقدام به غیر حضوری کردن بعضی از خدمات و فرایندها کرده است که بیشتر شهروندان در مناطق شهرداری با آن روبه‌رو هستند، گفت: خدماتی که به‌صورت مستقیم شهروندان با آن روبه‌رو هستند، شناسایی و فرایند آن احصا و اگر نیاز به بهبود دارد انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به‌دنبال اجرای طرح حذف حضور فیزیکی شهروندان تلاش می‌شود تا تمام فرایندها در عمده مراجعات مردم شناسایی شود، سپس با بهره‌گیری از سیستم‌های نرم‌افزاری فرایندها تا رسیدن به اهداف نهایی بهبود پیدا کند.

نداف‌پور با بیان اینکه امیدواریم راه‌اندازی این نوع خدمات موجب شود که رضایت‌مندی شهروندان از شهرداری اصفهان روزبه‌روز افزایش پیدا کند و بتوانیم نواقص را هر چه سریع‌تر برطرف کنیم تا به اهداف برسیم، گفت: اگر مردم از نتیجه کار راضی باشند یعنی فرایند سیستمی بهبود پیدا کرده است، شکل‌گیری این فرایند گام مهمی در راستای تکمیل فرایندها و خدمات غیر حضوری شهرداری اصفهان و ارائه خدمات با کیفیت‌تر به شهروندان شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه تا کنون توانسته‌ایم گام‎‌های مؤثری برای بهبود در سیستم مدیریت شهری برداریم، ادامه داد: حدود ۱۳۰۰ زیرفرایند در قالب ۱۵ حوزه، ۵۱ گروه و ۱۹۲ فرایند اصلی شناسایی و طبقه‌بندی شده‌اند و بیش از ۱۰۰ فرایند و زیر فرایند احصا و کشف شده است که با همکاری و تعامل بین مسئولان شهری و شهروندان، امیدواریم با اعمال تغییرات و اصلاحات به شهری پویا، پایدار و با کیفیت رسید تا بتوان زندگی شهروندان را بهبود بخشید.

کد خبر 757757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.