حجتاله سلیمانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: یکی از چالشهای جدی شهر اهواز توجه نکردن به حق تقدم عابر پیاده و مناسبسازی شبکه معابر برای عابران پیاده طی دهههای گذشته است؛ در ساخت معابر به آسفالت و عرض آن توجه و با کیفیت مناسب کار شد اما کمترین توجه به نیازمندیهای عابر پیاده شده است.
وی افزود: رویکرد شهرسازی در دنیا و به تبع آن در بعضی شهرهای ایران تغییر کرده است و توجه ویژهای به عابران پیاده شده است، از سال ۱۴۰۱ مسئله گذرگاههای عابر پیاده به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و برنامهریزی لازم در بودجه سال ۱۴۰۲ انجام شد تا بتوانیم در سطح گسترده اقدام کنیم و بر این اساس مناسبسازی سه معبر در هر منطقه هدفگذاری شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری اهواز ادامه داد: عملیات مناسبسازی معابر پیاده سال گذشته آغاز شد و تاکنون ادامه دارد، به طور مثال معابر واقع در بلوار پاسداران، جواد الائمه و کیانپارس متناسب شده و رمپ ویژه معلولان و تابلوهای هشداری برای رانندگان انجام شده است. این اقدام یک شروع برای اجرای پروژه بزرگ حق تقدم عابر پیاده است که با الگوبرداری از شهر مشهد قرار است در اهواز اجرا شود.
سلیمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه هسته مرکزی حجم قابل توجهی از ترددها را شامل میشود همواره در همه شهرها ترافیک وجود دارد، در اهواز تراکم همه پایانههای تاکسی و اتوبوس در مرکز شهر و تداخل در عبور و مرور عابر و وسیله نقلیه زیاد بوده و مزید بر این علت شده است.
نظر شما