تونل بزرگ کبیرکوه اواسط تیر زیر بار ترافیک می‌رود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از آغاز عملیات آسفالت و اجرای آخرین مراحل عملیاتی تونل کبیرکوه خبر داد و گفت: تونل بزرگ کبیرکوه اواسط تیر زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، فرشاد دوستی امروز _یکشنبه ششم خرداد_ در بازدید از اجرای پروژه تونل کبیر کوه، اظهار کرد: تونل اصلی کبیرکوه به طول ۴۴۵۰ متر بزرگترین تونل جاده‌ای کشور و از مهمترین پروژه‌های راهسازی استان ایلام است و در حال حاضر در حال تکمیل قرار دارد.

وی افزود: عملیات لاینینگ و زیرسازی تونل به پایان رسیده و عملیات اجرای روشنایی آن در جریان است، همچنین عملیات لاینینگ هشت رشته تونل منتهی به تونل اصلی نیز در مجموع به طول ۲.۵ کیلومتر است که بیشتر آن‌ها به‌صورت سه خطه در حال تکمیل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از تونل کبیرکوه از مطالبات بحق مردم شهرستان‌های جنوبی استان و شهرستان آبدانان است که تا اواسط تیر زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد، اما افتتاح کامل تونل کبیرکوه منوط به اجرای تهویه است که نیازمند تأمین اعتبار است.

دوستی اضافه کرد: هدف از اجرای تونل علاوه‌بر تسهیل تردد میان شهرستان‌های دره شهر و آبدانان در استان ایلام، ایجاد یک محور جاده‌ای مناسب برای ارتباط استان‌های مرکزی کشور از طریق مرزهای بین‌المللی مهران و در آینده نزدیک مرز چیلات با کشور عراق است.

وی گفت: با بهره‌برداری از تونل کبیرکوه پیچ‌های پر خطر و گردنه‌های سخت گذر و برف‌گیر مسیر قدیم حذف خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در مسیر تونل کبیرکوه از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر عملیات راه سازی (شش کیلومتر به سمت مورموری و دهلران، و سه کیلومتر به سمت شهر آبدانان و دو کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) و از سمت شهرستان دره شهر ۶،۵ کیلومتر راه‌سازی شامل هشت رشته تونل به طول ۲۲۵۰ متر احداث شده است که بیشتر آن‌ها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شده‌اند.

کد خبر 757292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.