شهید آیت‌الله رئیسی احیاگر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود

امام جمعه چادگان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی احیاگر اصول و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی بود و همچون مسئولان اوایل انقلاب ساده‌زیست،مردمی و بی‌تکلف بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی، ظهر امروز_ چهارم خرداد_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: هفته گذشته هفته‌ای سخت و پرغصه‌ای برای ملت ایران بود که داغ بزرگی بر دل ملت ما نشست که این مصیبت عظمی را به محضر امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری، ملت ایران و مردم شهیدپرور شهرستان چادگان تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: ما در غم فقدان رئیس‌جمهور مردمی، محبوب، جهادی و خستگی‌ناپذیر، وزیر امور خارجه انقلابی هستیم و امام جمعه‌ای انقلابی و استانداری کارآمد و توانمند و کادر پرواز و سرتیم حفاظت که همگی از نخبگان این کشور بودند.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: آن‌ها به آرزوی خود که شهادت بود، رسیدند و ما را داغدار کسانی چون شهید رئیسی، شهید امیر عبداللهیان و شهید آل هاشم کردند که همگی شریف و عزیز بودند و توانستند به مرتبه رفیع شهادت دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تصریح کرد: رئیس‌جمهور عزیزمان خستگی را خسته و نا امیدی را مأیوس کرده بود؛ ما از اوایل دوران انقلاب که مسئولان ساده زیست بودند، شنیده بودیم ولی این نسل به چشم خود ندیده بود و شهید رئیسی نشان داد که این افراد دست یافتنی هستند.

وی اضافه کرد: تمام آن اصولی را که شنیده بودیم عینیت بخشید و برای ما مجسم کرد، مردم هم به خوبی تجلیل کردند و وفاداری نشان دادند و به زیبایی قدرشناسی کردند و صحنه‌های باشکوهی خلق کردند.

امام جمعه چادگان گفت: این ملت همان ملتی بود که شهید رئیسی به خوبی آن‌ها را شناخته بود، دست این ملت بوسیدنی است و باید به آن‌ها خدمت کرد و این شاخص انقلابی‌گری است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی بیان کرد: تمام این صحنه‌ها نشانه انقلابی‌گری و تدین ملت ایران است که برای خادم خود که طلبه‌ای بود، به میدان آمدند و نشان داد که مردم چنین انسان‌هایی را دوست دارند و نشانی از انقلابی‌گری ملت است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه چنین شاخص‌هایی را مد نظر دارند که نباید فراموش شود، هرکس فکر می‌کند مردم ایران انقلابی و متدین نیستند، خطا می‌کند و دلیلش هم استقبال بی‌نظیر مردم از رئیس جمهور شهیدشان است.

امام جمعه چادگان تاکید کرد: شهید آیت الله رئیسی شاگرد مکتب و امامین انقلاب بود، تجلیل از رئیسی تجدید عهد با رهبری و انقلاب است که نباید نادیده گرفته شود.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی اضافه کرد: دکتر رئیسی مظلوم زیست و یادگاری از شهید بهشتی داشت که مظلومیت بود و ساده زیستی و مردمی بودن او یادگاری از شهید رجایی بود.

وی افزود: رئیس جمهور ما ترسی از گذشته خود نداشت و همواره به یاد فقرا بود و همین ویژگی شهید جمهور را فرد ویژه‌ای می‌کند.

امام جمعه چادگان با اشاره به شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری از رئیس جمهور شهید ارائه داده بودند، گفت: شهید رئیسی خستگی ناپذیر، جهادی، انقلابی و مؤمن بود که همگی این ویژگی‌ها را دارا بود.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بیان کردند ما رئیس‌جمهوری از دست دادیم که جامع‌الاطراف بود و به تمام جهات توجه داشت، توجه به یک بعد او را از سایر ابعاد و زوایا غافل نمی‌کرد.

وی افزود: کسانی بودند در این کشور که قصد داشتند کار اقتصادی انجام دهند و همین امر آن‌ها را از مستضعفین غافل کرد و زیر فشار اقتصادی از بین رفتند.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: دکتر رئیسی کار اقتصادی انجام داد ولی از مستضعفین و محرومان جامعه غافل نشد، هرچند دغدغه اقتصادی داشت ولی از فرهنگ و آموزش و پرورش غافل نشد و انقلابی بود اما منادی وحدت بود که حتی در شهادت او هم شاهد بودیم که از همه اقشار آمده بودند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی در ادامه بیان کرد: شهید دکتر رئیسی انقلابی بود که این ویژگی را با منادی وحدت بودن آمیخته بود و عقلانیت داشت، مدیر ستاد و میدان بود تا با موانع میدانی آشنا شود که نشانی از جامع‌الاطراف بودن او داشت.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید ما هم سیاستمدار و هم متخلص بود که این دو در معنای واقعی جامع الاضداد است، سیاستمداری بود که برای رسیدن به هدف وسیله را توجیه نکرد و صداقت و اخلاق را مد نظر داشت.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: شهید رئیسی با مردم مهربان و با مسئولان مقتدر بود و در عین مردمی بودن به نخبگان توجه زیادی داشت و از کارگزاران غافل نشد.

وی اضافه کرد: در عرصه بین‌الملل و دیپلماسی هم مرد میدان و هم مرد دیپلماسی بود و شهید امیر عبداللهیان را راهنمایی کرد، دیپلماسی را پیگیری کرد و در میدان هم کار مقاومت را انجام داد و با همسایگان روابط خوبی داشت که از جوامع بین‌المللی هم بی توجه نبود.

امام جمعه چادگان بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های رئیس‌جمهور عدالت‌خواهی او بود و با فساد مبارزه می‌کرد و کسی متوجه ساده زیستی ایشان نشده بود چون اهل ریا و تزویر نبود.

وی افزود: ویژگی مردمی بودن رئیس جمهور را برخی به پوپولیستی بودن تعبیر می‌کردند که هیچیک از این‌ها مانع از حرکت او نشد که نشانی از روح بزرگ این مرد داشت و با سرعت و با قدرت کار خود را انجام می‌داد.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: دیپلماسی او یک دیپلماسی عزتمند بود و نه دیپلماسی التماسی و کارهای بزرگی از پیش برد، هرچند برخی معتقد بودند که او زبان دنیا را بلد نیست.

وی افزود: شاهد بودیم که ۶۷ کشور دنیا در مراسم این شهیدان شرکت کردند و سازمان ملل پرچم خود را نیمه برافراشته کرد، شورای امنیت سازمان ملل به احترامشان یک دقیقه سکوت کرد و سخنگوی امور خارجه و ناتو پیام تسلیت دادند.

امام جمعه چادگان تاکید کرد: همه دنیا متوجه شدند که شهید رئیسی اهل تسلیم نبود و با عزت زندگی کرد و عزت مردم ایران را در زمان حیات و شهادت خود به دنیا نشان داد و عظمت مردم ایران را مخابره کرد.

وی اضافه کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهید احیاگر اصول و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی بود، نسل دهه ۵۰ اصول انقلاب را به یاد دارند که مسئولان ساده زیست، مردمی و بی تکلف بودند که به دست فراموشی رفته بود و آقای رئیسی این را احیا کرد.

امام جمعه چادگان تاکید کرد: شهید رئیسی نشان داد می‌شود در تراز انقلاب اسلامی و به شکلی اسلامی مدیریت کرد و عاشق مردم و خدمت به آن‌ها بود.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی گفت: تمام این شهیدان خورشیدی در آسمان انقلاب اسلامی هستند و یک عمری خدمت کردند و مزد خدمت خود را هم گرفتند و ما نباید اجازه دهیم کار ایشان ابتر بماند.

کد خبر 756687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.