رسیدن به سکوی آسیا برای تیم ملی به تلاش بازیکنان بستگی دارد

دو مربی شاغل در لیگ‌برتر هندبال معتقدند در همه کشورها تغییر وجود دارد و اگر تمرینات منسجم بین بازیکنان و کادر ایجاد شود می‌توانیم نتایج خوبی را در آینده رقم بزنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هجدهمین دوره از مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا با حضور ۱۳ تیم ملی به میزبانی کشور اردن شهر امان از بیست‌وچهارم تیر آغاز شود. تیم ملی کشورمان در گروه B این رقابت‌ها قرار دارد و با تیم‌های کویت و چین همگروه است.

در دوره گذشته سکان این تیم را مجید رحیمی‌زاده البته در رده نوجوانان در دست داشت و موفق شد عنوان نایب قهرمانی را در این مسابقات از آن خود کنند، اما از ابتدای سال جاری که رحیمی‌زاده سرمربی تیم ملی بزرگسالان منصوب شد، مؤمن شریف سرمربی مصری جایگزین وی شد.

رسیدن به سکوی آسیا برای تیم ملی به تلاش بازیکنان بستگی دارد

ملی‌پوشان کشورمان در نخستین بازی خود دوشنبه _بیست‌وپنجم تیر_ از ساعت ۱۴:۱۵ به‌وقت ایران به رقابت با چین می‌پردازند و سه‌شنبه _بیست‌وششم تیر_ از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت ایران مقابل کویت صف‌آرایی خواهند کرد.

گروه‌بندی کامل این مسابقات به این شرح است:

  • گروه A: بحرین – عربستان – هنگ کنگ
  • گروه B: کویت – ایران - چین
  • گروه C: اردن – هند - عمان
  • گروه D: ژاپن – کره‌جنوبی – چین تایپه - قطر

دو دسته بودن تیم‌ها در لیگ‌برتر هندبال

محمد موسوی، سرمربی تیم هندبال صنعت‌مس کرمان در رابطه با سطح هندبال ایران به خبرنگار ایمنا می‌گوید: هندبال پر فراز و فرودی داشتیم چرا که نسل‌های مختلفی در این رشته حاضر شدند و تأثیر گذاشتند. از چند سال گذشته تا اکنون تعداد بازیکن و تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر موجب شد از لحاظ کمیت و کیفیت شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم. در لیگ‌برتری که گذشت تیم‌هایی مانند فرازبام خائیز دهدشت از لحاظ بضاعت مالی ضعیف‌تر بودند و تیم‌هایی بودند که پشتوانه خوبی برای خرید بازیکن و مربی داشتند و این دو دسته بودن لیگ اختلاف را بین تیم‌ها افزایش می‌داد.

وی می‌افزاید: در سال جاری روند خوب تیم کرمان را مشاهده کردید که با رویکرد تمرکز روی بازیکنان بومی موفق شد روند خوبی را نسبت به سال‌های گذشته در پیش بگیرد و نوع پخش شدن بازیکنان نیز تأثیر به‌سزایی را در عملکرد یک تیم داشته باشد. روند کیفی لیگ‌برتر خوب بود به غیر از تعطیلی‌هایی که بنا بر دلایل مختلفی در لیگ وقفه می‌انداخت و باعث می‌شد روند فنی تیم‌ها دچار مشکل شود.

رسیدن به سکوی آسیا برای تیم ملی به تلاش بازیکنان بستگی دارد

سرمربی تیم هندبال صنعت مس کرمان بیان می‌کند: تیم ملی کشورمان در چندین مقطع موفق شد اردوهای خوبی برگزار کند. فعالیت بازیکنان در سطح لیگ نیز باعث شد تا تیم ملی و بازیکنان از روند کیفی و فنی خوبی برخوردار باشند و از لحاظ آمادگی جسمانی در سطح خوبی قرار گرفته باشند.

وی تصریح می‌کند: نمی‌توان نام تغییرات تیم ملی کشورمان را پیشرفت یا پسرفت بگذاریم چرا که همیشه شاهد تغییراتی در سطح هندبال کشورهای مختلف بودیم. برخی تیم‌ها توانستند با سرمایه‌گذاری و اضافه کردن بازیکنان چند ملیتی عملکرد خوبی را از خود نشان‌دهند، این تغییرات در کشور ما امکان پذیر نیست و ما باید با بالا بردن سطح لیگ کشورمان و اردوهای مختلف سطح خود را بالا ببریم.

اختلاف ناچیز تا سکوی آسیا

موسوی ادامه می‌دهد: در برخی از انتخابی‌ها ما با اختلاف‌های ناچیز سهمیه‌هایی را از دست می‌دادیم چرا که برخی بازیکنان لژیونر ما نمی‌توانستند به ما کمک کنند، پسرفتی در این رشته نداشتیم و با تقویت کادر فنی و اضافه کردن چند لژیونر به لیگ داخلی می‌توانیم سطح هندبال کشورمان را با استفاده از دانش ارتقا دهیم و جزو سه تیم برتر آسیا باشیم.

رسیدن به سکوی آسیا برای تیم ملی به تلاش بازیکنان بستگی دارد

وی تشریح می‌کند: چین و کویت هر دو زمانی افت داشتند و با این حساب می‌توانیم امید داشته باشیم که در جدال با چین به پیروزی دست پیدا کنیم و به‌طور قطع می‌توانیم با کسب نتایج خوب از گروه خود صعود کنیم.

حضور بازیکنان خوب، اما محدود در لیگ‌برتر

کیوان صادقی، سرمربی تیم هندبال گیتی‌پسند اصفهان در رابطه با شرایط هندبال در ایران به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در لیگ‌برتر کشورمان تعدادی بازیکنان خوبی برخوردار هستیم، اما محدود هستند که این موضوع باعث شده است در لیگ دو دسته تیم در صدر و قعر جدول داشته باشیم؛ امیدواریم زمانی در همه تیم‌های لیگ‌برتری از بازیکنان شاخص استفاده شود.

وی می‌افزاید: در لیگی که گذشته بازیکنان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر در تیم‌های مختلف پخش شده بودند و این امر موجب جذاب‌تر شدن لیگ‌برتر شده بود.

رسیدن به سکوی آسیا برای تیم ملی به تلاش بازیکنان بستگی دارد

سرمربی تیم هندبال گیتی‌پسند اصفهان بیان می‌کند: هر چه میانگین سن تیم بازیکنان‌مان بالاتر می‌رود ضعف‌های بیشتری از خودمان نشان می‌دهیم که این موضوع به‌خاطر نداشتن اردوهای مداوم و خوب است. این موضوع در ادامه سبب می‌شود در رده جوانان مقامی کسب نکنیم و در رده بزرگسالان به مشکل بر بخوریم.

وی تشریح می‌کند: بواسطه هم‌گروه شدن با کویت و چین کار سختی را در پیش داریم، کویت و چین در حال سرمایه‌گذاری هستند و گروه مشکلی خواهد بود. صعود از مرحله گروهی برایمان آسان است، اما مرحله بعد کار سختی را در پیش داریم و امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم.

اهمیت عملکرد بازیکنان بیشتر است

صادقی تصریح می‌کند: با شناخت و عملکردی که از مجید رحیمی‌زاده داریم و با مقایسه او با مربی خارجی کنونی، تفاوتی در علم مربیان نمی‌بینم و باید ببینیم بازیکنان چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارند.

وی عنوان می‌کند: در لحظات پایانی که ما از حریف پیش هستیم، اما توپ لو می‌دهیم یا در تبدیل به گل توپ‌ها به مشکل بر می‌خوریم، تیم‌هایی مانند کویت، چین و یا قطر که نسبت به ما اردوها و بازی‌های تدارکاتی بیشتری را تجربه کرده‌اند، در دقایق پایانی بازی از تجربه خود برای کم کردن اختلاف‌شان و پیش‌افتادن در آن دیدار کمک می‌گیرند.

رسیدن به سکوی آسیا برای تیم ملی به تلاش بازیکنان بستگی دارد

سرمربی تیم هندبال گیتی‌پسند اصفهان خاطرنشان می‌کند: کمبودهای ما در هندبال بیشتر در بخش پایه‌ها است و باید با برگزاری ورکشاپ‌های مختلف آن‌ها ارتقا دهیم و سپس با برنامه هدفمند به روی بازیکنان از به وجود آمدن مشکلات مختلف جلوگیری کنیم.

به گزارش ایمنا، مربیان حاضر و فعال در لیگ‌برتر معتقدند که دارای سطح هندبال خوبی هستیم، اما این موضوع با ارتقای لیگ‌برتر، جبران کم‌وکاستی‌ها و برگزاری اردوهای متعدد برای کسب تجربه بازیکنان کامل شده و باعث می‌شود بتوانیم عملکرد بهتری را از خود نشان دهیم.

گزارش از مهسا زین‌العابدینی

کد خبر 755174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.