پایش مستمر تأسیسات گازرسانی استان فارس توسط بازرسان فنی طی یک سال گذشته

سرپرست شرکت گاز استان فارس گفت: کنترل کیفی تاسیسات در حال بهره‌برداری شرکت گاز استان فارس شامل ایستگاه‌ها، خطوط تغذیه، شبکه، انشعابات با همت جهادی بازرسان فنی تحقق یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، وحید بهفر امروز_ شنبه بیست و نهم اردبهشت_ با بیان اینکه کنترل کیفی تأسیسات توزیع گاز و طرح‌های گازرسانی در استان پهناور فارس با تلاش جهادی بازرسان فنی تحقق یافت، اظهار کرد: بازرسان فنی ضامن اجرای کیفی طرح‌های گازرسانی با هدف توزیع ایمن، باثبات و پایدار گاز هستند.

وی افزود: بازرسان فنی شرکت گاز استان موفق شدند از یک هزار و ۱۳۱ تأسیسات در حال بهره‌برداری شامل ۵۵۷ ایستگاه تقلیل فشار، ۲۸۷ ایستگاه حفاظت کاتدیک و ۲۸۷ سیستم ارتینگ، بازرسی به عمل آورند.

سرپرست شرکت گارز استان فارس تعداد بازرسی از پروژه‌های در حال اجرا، نصب کنتور و رگولاتور و بازرسی پروژه‌های تعمیراتی را ۹۸ مورد عنوان و تصریح کرد: سال گذشته در مجموع ۵۱۷ مورد بازرسی آزمون‌های مقاومت، نشتی، پوشش خطوط تغذیه و شبکه و بررسی مدارک آزمون انجام پذیرفت.

بهفر، با بیان اینکه امور بازرسی فنی همواره بر آن بوده است تا با انجام بازرسی‌های دوره‌ای از تأسیسات و پایش آنها با استفاده از تجهیزات بازرسی روز دنیا به واحدهای بهره‌برداری در توزیع مطمئن گاز بین مناطق شهری و روستایی استان پهناور فارس کمک قابل توجهی شود، تأکید کرد: بازرسان فنی بنا بر وظایف ذاتی و سازمانی خود از ابتدای شروع طرح تا پایان پروژه‌های گازرسانی و نیز در طول دوران بهره‌برداری حضور مؤثر و چشمگیر دارند.‌

سرپرست شرکت گاز استان فارس وی در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف بازرسان فنی شرکت گاز استان نشت یابی شبکه‌های گازرسانی است، اضافه کرد: در سال گذشته میزان نشت یابی خطوط تغذیه و شبکه توزیع ۲۴۷۶۵ کیلومتر و نشت یابی انشعابات نیز ۶۷۴۶۱۸ فقره بوده است.

بهفر با اشاره به پوشش بیش از ۹۹ درصدی گاز در شهرها و روستاهای استان فارس بر ضرورت دوچندان سلامت تجهیزات واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان بر اساس دانش و تخصص روز دنیا برای پایداری توزیع گاز در سطح استان تأکید و اظهار کرد: با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، راه برای توزیع مستمر و پایدار گاز برای مشترکین هموار می‌شود.

کد خبر 754728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.