خلاقیت؛ رمز موفقیتی برای مریلا زارعی

همکاری و کارکردن با کارگردان‌های نام آشنا و مطرح سینما و تلویزیون از جمله افتخارات بازیگران این عرصه هنری است و مریلا زارعی از جمله بازیگرانی است که توانسته با بازی‌های خوب خود، با شماری از این کارگردان‌ها باز هم خلاقیت و هنر خود را به نمایش بگذارد و همچنان یکی از زنان چهره در سینمای ایران بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «مریلا زارعی»، بازیگر خلاق، توانمند و نام‌آشنای ایران از سال ۱۳۷۴ به عرصه بازیگری قدم گذاشت و از همان ابتدا بعد از بازی در چند نقش کوتاه، توانست قدرت بازیگری‌اش را به کارگردان‌های مطرح سینما و تلویزیون ثابت کند. او از جمله بازیگرانی است که با بیشتر کارگردان‌های تراز اول ایران همکاری کرده و در چند پروژه همراهشان بوده است.

در آخرین نما، شاهد هنرنمایی او در دو سریال «افعی تهران» به کارگردانی «سامان مقدم» و «جنگل آسفالت» به کارگردانی «پژمان تیمورتاش» در شبکه نمایش خانگی هستیم و به‌زودی بازی او را در سریال «ازازیل» «حسن فتحی» هم خواهیم دید؛ به همین بهانه در این نوشتار سراغ همکاری‌های مشترک با هشت کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون ایران و خلاقیت‌های ماندگار این ستاره بازیگری رفتیم و از این بازیگر موفق زن سینما بیشتر دانستیم.

ابراهیم حاتمی‌کیا

اولین همکاری «مریلا زارعی» با «ابراهیم حاتمی‌کیا» سال ۱۳۸۶ در یکی از اپیزودهای فیلم «دعوت» اتفاق افتاد؛ این همکاری بعد از آن در دو فیلم دیگر هم تکرار شد. «دعوت» جزو آثار موفق «حاتمی‌کیا» نبود و به همین دلیل هم بازی «زارعی» چندان در این فیلم دیده نشد و بعد از آن در سال ۱۳۹۲ برای فیلم «چ» این همکاری ادامه پیدا کرد.

زارعی در این فیلم با گریمی متفاوت در نقش زنی کرد به نام «هانا» ظاهر شد که شخصیت اثرگذاری بود؛ آخرین همکاری این بازیگر و کارگردان، سال ۱۳۹۴ در فیلم «بادیگارد» اتفاق افتاد. «زارعی» در این سال سه فیلم بازی کرد که «بادیگارد» یکی از آنها بود؛ او در «بادیگارد» نقش «راضیه»، همسر «حیدر ذبیحی» را داشت که تا پایان فیلم پای تمام حرف‌هایی که پشت‌سر همسرش می‌زدند ماند و از او حمایت کرد.

برخلاف انتظار، این نقش موفقیتی برایش به همراه نداشت و به طور کلی هیچ‌یک از سه همکاری با «حاتمی‌کیا» برای «مریلا زارعی» سیمرغی به همراه نداشت.

خلاقیت؛ رمز موفقیت مریلا زارعی

مسعود کیمیایی

«مریلا زارعی» دو فیلم هم برای «مسعود کیمیایی» بازی کرد؛ او سال ۱۳۸۲ نقشی متفاوت و اثرگذار در فیلم «سربازهای جمعه» داشت؛ خیلی‌ها معتقد بودند یکی از نقاط قوت این فیلم، بازی «زارعی» در نقش یک معتاد است و او توانسته در کنار بازیگرانی مثل «محمدرضا فروتن» و «بهرام رادان» که آن سال‌ها چهره‌های مطرحی بودند بدرخشد و یکی از نقش‌های مهم فیلم نام بگیرد.

«زارعی» برای این نقش از جشنواره بیست‌ودوم سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت؛ او یک سال بعد از «سربازان جمعه» در فیلم «حکم» مجدداً با «مسعود کیمیایی» همکاری کرد اما این بار آن طور که باید این همکاری موفقیتی به همراه نداشت.

خلاقیت؛ رمز موفقیت مریلا زارعی

حسن فتحی

«مریلا زارعی» بیشترین همکاری را در بین کارگردان‌های مطرح با «حسن فتحی» دارد؛ او چهار بار مقابل دوربین این کارگردان رفته و هم اکنون هم در سریال «ازازیل» مشغول همکاری با اوست؛ «زارعی» اولین بار در مجموعه «هوای تازه» با «فتحی» همکاری کرد.

«هوای تازه» مجموعه تلویزیونی بود که سال ۱۳۷۵ به کارگردانی «حسن فتحی» و «محمد رحمانیان» ساخته شد و «زارعی» یکی از بازیگرانش بود. زارعی بعد از «هوای تازه»، در سریال «فردا دیر است» «حسن فتحی» هم به عنوان بازیگر مهمان حضور پیدا کرد.

خلاقیت؛ رمز موفقیت مریلا زارعی

علاوه بر همکاری‌های تلویزیونی، «زارعی» در فیلم سینمایی «کیفر» هم به تیم بازیگران این فیلم پیوست و یک بار دیگر مقابل دوربین «حسن فتحی» رفت. او برای بازی در این فیلم، دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن را در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

بعد از این همکاری موفق، دیگر فرصتی پیش نیامد که «زارعی» برای «فتحی» بازی کند تا اینکه بالاخره در سریال «جیران» این فرصت فراهم شد. او در نقش «مهدعلیا» یکی از برگ برنده‌های اصلی این سریال بود و توانست نقشی ماندگار را در کارنامه‌اش رقم بزند. «زارعی» این روزها مشغول کار در پروژه «ازازیل» به کارگردانی «حسن فتحی» است؛ سریالی پر بازیگر که برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود.

پوران درخشنده

«مریلا زارعی» با «پوران درخشنده» هم در دو فیلم همکاری داشت، اولی «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» بود؛ فیلمی مهم و اثرگذار درباره کودکانغ «زارعی» در این فیلم، نقش وکیل دختری را برعهده داشت که شب عروسی‌اش دست به قتل می‌زد و آسیب‌های روانی که از کودکی در ذهن داشت جدی گرفته نمی‌شد.
«زارعی» برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ شد؛ او یک بار دیگر هم در فیلم «زیر سقف دودی» با «پوران درخشنده» همکاری کرد؛ فیلمی که جزو آثار مهم «درخشنده» نبود اما «زارعی» بازی موفقی از خود به نمایش گذاشت و به خاطر آن سیمرغی مشترک با «لیلا حاتمی» گرفت.

خلاقیت؛ رمز موفقیت مریلا زارعی

سیروس مقدم

«مریلا زارعی» در سریال‌های «پلیس جوان» و «دریایی‌ها» با «سیروس مقدم» همکاری کرد؛ او سال ۱۳۸۰ در «پلیس جوان» نقش خبرنگاری را داشت که پا به پای پلیس در تکمیل پازل پرونده خلافکارها کمک می‌کرد و نکاتی دست اول به دست می‌آورد. «زارعی» در این فیلم، تا حدی از الگوی کلیشه‌ای خبرنگارهایی که در فیلم‌ها و سریال‌ها شاهد بودیم فاصله گرفته بود و از این جهت مورد توجه قرار داشت. «دریایی‌ها» جزو آثار موفق کارنامه «سیروس مقدم» نبود اما در زمان خودش مخاطبان زیادی داشت.

«زارعی» به همراه «پژمان بازغی»، بازیگران نقش اصلی این سریال بودند. بعد از «دریایی‌ها» دیگر همکاری بین «زارعی» و «مقدم» شکل نگرفت.

مهدی فخیم‌زاده

«زارعی» با «مهدی فخیم‌زاده» هم در دو پروژه همکاری کرد که مهم‌ترین شأن «ولایت عشق» بود که سال ۱۳۷۹ ساخته شد. «زارعی» در این سریال، نقش دختری به اسم «گلناز» را داشت اما نقشش آن طور که باید پررنگ نبود. او چند سال بعد در فیلم سریال «هم‌نفس» هم حضور پیدا کرد. در این فیلم، نقش پزشک این خانواده را داشت. «هم‌نفس» درباره زن و شوهری بود که هر دو دچار بیماری روانی بودند و رئیس بیمارستان تلاش می‌کرد آنها را به زندگی امیدوار کند. «هم‌نفس» ابتدا به صورت فیلم سینمایی اکران شد و سپس نسخه سریالی آن روی آنتن رفت. هیچ‌یک از همکاری‌های «زارعی» با «فخیم‌زاده» منجر به موفقیت زیادی در کارنامه‌اش نشد.

خلاقیت؛ رمز موفقیت مریلا زارعی

سیدرضا میرکریمی

«مریلا زارعی» در کارنامه‌اش یک همکاری موفق هم با «سیدرضا میرکریمی» دارد. او در فیلم «دختر»، عهده‌دار یکی از نقش‌های محوری داستان است؛ زنی تنها که مدت‌هاست از خانواده و برادر بزرگترش فاصله گرفته و حالا به واسطه یک اتفاق باید پناهی برای برادرزاده‌اش باشد، فردی که انگار تصویری از گذشته را پیش روی او گذاشته است.

«زارعی» در ایفای نقش عمه «فرزانه» توانسته به بهترین شکل ممکن موقعیت زنی تنها را که تلاش کرده در همه این سال‌ها با مشکلات زندگی‌اش بجنگد و خودش را سرپا نشان دهد به تصویر بکشد. او با تحلیل درست این کاراکتر، تصویری ملموس از یک زن مقتدر اما تنها را به باور مخاطب می‌نشاند. تسلط او روی لهجه و استفاده درست از آن موجب شده تا مخاطب «فرزانه» را بیش از پیش باور کند.

کد خبر 753801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.