محمد رضا انگشتباف در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم در خصوص پروژه منوریل در شهر قم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تجهیزات مخابراتی پروژه منوریل به گمرک قم انتقال پیدا کرد و پیگیریهای لازم جهت خروج تجهیزات منوریل از حالت متروکه انجام شد.
وی با اشاره به پیگیریهای انجام شده برای ادامه پروژه منوریل تا منطقه پردیسان افزود: در این زمینه نیاز به مطالعات کارشناسی برای تصمیمگیری ارکان مسئله وجود داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه در سال گذشته مطالعاتی در جهت ساماندهی پروژه منوریل انجام شد، خاطرنشان کرد: رئوس این مطالعات شامل دریافت و بررسی اطلاعات موجود و فرادست و شناخت وضع موجود، پاسخ به سوالات کلیدی پیاده سازی مونوریل، معرفی سناریوهای ممکن برای توسعه مونوریل به سمت پردیسان و ارزیابی سناریوهای پیشنهادی برای توسعه مونوریل به سمت این شهرک بود.
انگشتباف با اشاره به نتیجه مطالعات انجام شده تاکید کرد: بر اساس مطالعات انجام شده خطوط ریلی مصوب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم یعنی خط یک و دو متروی قم، دارای منافع مالی و اقتصادی بیشتری نسبت به گزینههای پیشنهادی جدید است.
وی با اشاره به اینکه به عقیده مشاور اجرای پروژه منوریل تا پردیسان توجیه فنی و اقتصادی ندارد، گفت: تصمیمات درباره این پروژه مبنی بر فعال کردن آن و خارج کردن از حالت فعلی توسط سازمان پیگیری میشود تا نتیجه مطالعات تکمیلی برای انتخاب مسیر توسعه پروژه منوریل مشخص شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهر قم افزود: تکمیل خدمات پست برق ۶۳ کیلوولت نواب و تحویل آن به شرکت برق منطقهای و تکمیل مدارک پروژه منوریل و ارسال به شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور از دیگر اقدامات این حوزه بود.
انگشتباف با اشاره به پیگیری تعیین تکلیف وضعیت انبار تجهیزات پروژه منوریل اضافه کرد: در سفر ریاست جمهوری به قم یکی از پروژههای محوری منوریل خواهد بود.
نظر شما