رضا خانه زاد یزدی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهتمام شهرداری قم به هوشمندسازی نظارت بر ترافیک اظهار کرد: کنترل هوشمند طرح ترافیک از سنوات گذشته مانده بود که در سال ۱۴۰۲ سعی شد پیگیری و انجام بشود و طبق قانون پیش برود.
وی افزود: در موضوع هوشمندسازی تقاطعهای همسطح نیز تا این لحظه ۱۰ تقاطع قم به طور کامل هوشمند شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: در این ۱۰ تقاطع، زمان چراغ قرمز و سبز بر مبنای تقاضا در هر طرف یک تقاطع تنظیم میشود تا زمان معطلی در تقاطع به حداقل برسد.
خانه زاد یزدی خاطرنشان کرد: هدف ما از پیگیری این موضوع افزایش رضایت شهروندان در تردد از تقاطعهای همسطح و کاهش تخلفات عبور از چراغ قرمز است.
وی با اشاره به اینکه نظارت هوشمند ترافیکی از رویکردهای مهم شهرداری قم است گفت: پلیس راهور برای اعمال قانون محدودیتهایی دارد اما با استفاده از سامانههای هوشمند میتوان انضباط ترافیکی را در شهر ایجاد کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائلی که باعث کاهش تصادفات و کاهش تلفات جانی میشود کاهش سرعت معابر است تاکید کرد: وجود ۲۸ سامانه ثبت تخلفات که در حال حاضر در شهر قم داریم کمک میکند که در سال ۱۴۰۳ این موضوع به خوبی پوشش داده شود.
خانه زاد یزدی با اشاره به پیگیری برای دریافت کد راهور در زمینه تخلف عبور از چراغ قرمز گفت: امیدواریم در سال جدید این مسئله محقق شود.
وی ادامه داد: با قراردادی که با پیمانکار داریم شاهد این موضوع خواهیم بود که تقاطعهای چراغ دار به صورت هوشمند عمل کنند و عبور از چراغ قرمز جریمه خواهد داشت و به کاهش تصادفات هم بسیار کمک میکند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در سال ۱۴۰۲ به مسئله گذر عرضی عابر پیاده توجه ویژه داشتیم و در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ توانستیم در دو نقطه حادثه خیزمان یعنی منطقه بلوار جمهوری و فاز ۵ بلوار عمار یاسر پل عابر پیاده نصب کنیم.
نظر شما