به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان بازرسی کل کشور، با پیگیریهای مستمر و برگزاری جلسات تخصصی با معاونان صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص مشکلات و چالشهای اصلی بازنشستگان کشوری در حوزه فنی، تأخیرهای گاهی چندین ماهه در صدور احکام برقراری مستمری بازنشستگان کشوری که به دلیل قصور دستگاهها در ارسال مدارک ایجاد شده بود، مرتفع شد.
بر این اساس طی بخشنامه صندوق بازنشستگان کشوری به تمام واحدهای تابعه و ادارات استانی مقرر شد، در صورت وجود نقص در مدارک بازنشستگان، چنانچه نواقص در خصوص مواردی مانند تأخیر در نقل و انتقال حق بیمه، پرداخت نشدن کسور سنوات ارفاقی و اشتباه در مقطع زمانی معافیت کسور سنوات خدمت باشد، به مدت چهار ماه و به میزان ۷۵ درصد میانگین حقوق و فوقالعادههای مشمول برداشت کسور بازنشستگی در دو سال آخر اشتغال را به نسبت سنوات خدمت، به عنوان حواله موقت به فرد بازنشسته پرداخت کنند.
با این اقدام معضل ۵۰ ساله تأخیر در برقراری حقوق بازنشستگان کشوری که بسیار مورد اعتراض بازنشستگان گرامی بود، رفع شد.
در راستای اعتراض بازنشستگان کشوری مبنی بر قصور برخی دستگاههای اجرایی در ارسال به موقع پرونده خدمتی مستخدم قبل از صدور حکم بازنشستگی توسط دستگاه ذیربط با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور مراتب اصلاح موضوع توسط صندوق بازنشستگی کشوری طی بخشنامهای خطاب به تمام دستگاههای اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.
نظر شما