امید علیاصغری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجرای طرح برونسپاری و ارائه خدمات شهرسازی شهرداری اصفهان در بستر الکترونیک از اوایل سال ۹۴ از طریق دفاتر پیشخوان آغاز شد و تاکنون نیز در بیش از ۳۲ دفتر طرف قرارداد شهرداری برای تسهیل و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه سامانه توسعه هوشمند شهری مورد حمایت مدیریت شهری اصفهان قرار دارد، افزود: همکاران ما در واحدهای مختلف همچون درآمد و نوسازی نیز همکاری مناسبی دارند تا بتوانیم خدمات شایستهای را به شهروندان در بستر الکترونیک ارائه دهیم.
مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲، ۳۶ هزار و ۵۶۸ پاسخ استعلام انجام شده است، تصریح کرد: استعلام دفترخانه و بانک، پایان کار شهرداری و گزارش تخلف مهندسان ناظر نیز در سامانه «اصنو» بهصورت پایلوت در منطقه ۷ شهرداری اصفهان انجام میشود.
علیاصغری با بیان اینکه در حال حاضر انجام استعلامات دفترخانهها و بانکها در قالب برونسپاری به عهده واحد شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان است، گفت: پیادهسازی سامانههای مربوط به شهرسازی، انجام وبسرویسها، ارتباط با دیگر سازمانها و ادارات، همچنین واحد برونسپاری خدمات شهرسازی شهر اصفهان که در حال حاضر توسط ۳۲ دفتر فعال در سطح مناطق پانزدهگانه شهر اصفهان انجام میشود.
وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ که سامانه سرا ۸ آغاز بهکار کرد، پروانه ساختمان و تمام خدمات شهرسازی روی این سامانه بارگذاری شد و بهصورت عملی تمام فعالیتها از طریق سامانه انجام میشود؛ این سامانه ارتباط داخلی شهرداری را تقویت کرده است و ارتباط با شهروندان نیز در سامانه «اصنو» تقویت شد و در ادامه بهصورتی برنامهریزی شده است که تا نیمه سال ۱۴۰۳ تمام امور شهروندان در بستر الکترونیک روی سامانه (اصنو) انجام شود.
مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به خدماتی که از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قرار دارد، گفت: مشاهده بایگانی الکترونیکی پرونده توسط شهروند پس از محرز شدن هویت آن برای کارشناس بازدید، پرداخت برخط هزینه تراکم و عوارضها، امکان ارتباط دوسویه شهروند و کاربر، انجام اقدامات و فرایندها بهصورت غیرحضوری، کاهش مدت زمان صدور پروانه، ارائه شفاف محاسبات پروانه ساختمان به شهروندان، محاسبه حداکثر ظرفیت پلاک بهصورت خودکار، امکان پیگیری درخواست از طریق تلفن همراه و دسترسی به بایگانی پروندهها بدون واسطه و از طریق سامانه، از جمله مزایای سامانه سرا ۱۰ (اصنو) است.
نظر شما