به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدرضا عامریان امروز _سهشنبه بیستوهشتم فروردین_ در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر که در اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، یکی از دلایل سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد را پیگیری چگونگی اجرای طرح شهید «علی عرب» دانست و اظهار کرد: در قالب این طرح ۳۰ مدرسه اولویتدار بنا به تشخیص استان باید بهطور کامل مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی شوند.
وی افزود: بنا به تأکید و پیگیری رئیسجمهور و وزیر آموزش و پرورش، این طرح باید تا یک ماه آینده به نتیجه لازم و دلخواه برسد و اجرای کامل آن نیازمند مساعدت و همراهی اداره کل نوسازی مدارس، گروههای جهادی و خیران مدرسهساز و سایر دستگاههای متولی در این استان است.
دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور گفت: در دولت مردمی ایران قوی برای تسریع کارهای آموزشی سه قرارگاه تشکیل داده شد که یکی از آنها قرارگاه جهادی با هدف تغییر رویکردها و گفتمانها است.
وی با بیان اینکه اگر نگاه جهادی در آموزش و پرورش نهادینه شود، به مرور کسانی برای معلم شدن وارد عرصه میشوند که عاشق کار جهادی باشند، تصریح کرد: بر همین اساس تغییر نگاه در این حوزه امری ضروری است.
عامریان خاطرنشان کرد: با تشکیل این قرارگاه، نگاه جهادی در آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف در بخشهای مختلف مدرسهسازی، تجهیز و تعمیر و زیباسازی مدارس شکل بگیرد.
وی هماهنگی اداره کل نوسازی، گروههای جهادی، بنیاد برکت، بنیاد احسان و سایر مؤسسات خیریه در هرگونه ساختوساز، توزیع امکانات و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی، ورزشی و حتی البسه، لوازمالتحریر و کتب درسی در بین مدارس را با قرارگاه جهادی عدالت تربیتی لازم و ضروری دانست و افزود: هدف از هماهنگی با این قرارگاه، برقراری عدالت آموزشی و تربیتی، توزیع عادلانه وسایل و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی، جلوگیری از موازیکاری، پوشش دادن بیشتر جامعه هدف و کاهش هزینهها است.
دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور با بیان اینکه باید مردمیسازی در اولویت کارها قرار بگیرد، گفت: قرارگاه عملکرد روتین ندارد، بلکه کارش حل مسائل آموزشی و تربیتی نظام تعلیم و تربیت کشور بهویژه در مناطق محروم و کمترتوسعهیافته است و باید در مسیری پیش برود که عدالت آموزشی را محقق کند.
وی با تاکید بر لزوم همراهی همه دستگاههای اجرایی با قرارگاه جهادی عدالت تربیتی تصریح کرد: همه ارکان جامعه به نوعی با آموزش و پرورش متصل هستند و با استفاده از این ظرفیت باید همه دستگاهها را برای تحقق اهداف مدنظر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر پای کار آورد و سهمی از کار قرارگاه را به عهده بگیرد و بخشی از کار را پیش ببرند.
عامریان با اشاره به اجرای طرح مولدسازی داراییهای دولت توسط دولت مردمی گفت: مولدسازی داراییهای دولت موجب درآمدزایی، منتفع شدن جامعه از املاک و داراییهای غیرمولد دولت، تسریع در اجرای طرحها، کاهش هزینهها، ارتقا و کیفیتبخشی به برنامههای مختلف در آموزش و پرورش شده که تحقق این هدف مستلزم یک عزم همگانی است.
نظر شما