اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز

شهردار منطقه ۵ شیراز گفت: سال‌ جاری ۱۲۰ پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و املاک در سطح منطقه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۵ شیراز، رضا مسعودی در حاشیه بازدید جمعی از مدیران شهری شیراز از پروژه‌های منطقه ۵ شهرداری، با بیان اینکه پروژه‌های این منطقه از تنوع مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: سال جاری ۱۲۰ پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و املاک در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۵ در سال جاری معادل ۴۶۵ میلیارد تومان است که شامل پروژه‌های خدمات شهری و املاک می‌شود، بر این مبنا بودجه‌ای معادل ۳۰۰ میلیارد به مباحث عمرانی، ۱۱۰ میلیارد برای خدمات شهری و ۶۰ میلیارد به املاک اختصاص پیدا کرده است.

شهردار منطقه ۵ شیراز از تمرکز بر اجرای پروژه قائم خبر داد و اضافه کرد: برای اجرای پروژه تقاطع نواب در سال گذشته متراژی معادل ۸۶ هزار متر مربع مورد تملک قرار گرفت و به همین دلیل در سال ۱۴۰۳ بودجه کمتری به سرفصل املاک اختصاص پیدا کرده است.

مسعودی با اشاره به اهمیت تدوین پروژه‌های زیرساختی، تصریح کرد: بارندگی‌های نوروزی نشان داد که پروژه‌های لوله‌گذاری نقش تأثیرگذاری در مدیریت آب‌های سطحی داشته و شاهد آب‌گرفتگی در این مناطق نبودیم، به همین دلیل در سال جاری تعداد هفت پروژه‌های لوله‌گذاری در مناطقی که مستعد هستند در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های لوله‌گذاری در بلوار بنی هاشمی، قائم، بلوار ذاکر عباسعلی، بلوار عدالت، خیابان سجاد، خیابان رفیعی و بلوار دولت در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند.

شهردار منطقه ۵ شیراز از نگاه عدالت‌محور نسبت به توزیع متوازن امکانات و خدمات خبر داد و تاکید کرد: تعداد هشت پارک در مقیاس‌های مختلف در سطح منطقه در دست احداث است که با بهره‌برداری از آن‌ها شاهد توزیع متوازن و یکنواخت بوستان‌ها و رشد چشمگیر سرانه فضای سبز منطقه هستیم.

مسعودی با اشاره به اهمیت گسترش زیرساخت‌های ورزشی در رشد نشاط و شادابی شهروندان اظهار کرد: چهار سالن ورزشی در مراحل مختلف ساخت و بهره‌برداری قرار دارد که با افتتاح آن‌ها منطقه ۵ شهرداری شیراز به قطب ورزشی و پویایی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: سالن توپی دو هزار نفره در پارک مادر در مرحله طراحی قرار دارد و با بهره‌برداری از آن پاسخگوی بسیاری از نیازهای ورزشی شهروندان خواهیم بود، همچنین عملیات احداث سالن غیرتوپی پارک مادر در مرحله پیشرفت ۵۰ درصد قرار دارد و تا اوایل مهر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه ۵ شیراز در بخش دیگر با اشاره به پروژه‌هایی که آمادگی افتتاح را دارند، اظهار کرد: عملیات احداث پارک موضوعی شهدا، سالن مطالعه گفتار، لوله‌گذاری خیابان شهید فکوری و پارک تفریحات سالم به پایان رسیده است و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی، گسترش زیرساخت‌های شهری در حوزه ایمنی و مدیریت بحران را یکی از مسئولیت‌های مهم مدیریت شهری برشمرد و افزود: پروژه احداث ایستگاه آتش‌نشانی در مرحله تأسیسات است و تا پایان تابستان سال جاری تکمیل خواهد شد، علاوه بر آن سومین ایستگاه آتش‌نشانی در مجاورت سالن پهلوانان نصیری در مرحله طراحی قرار دارد و در تلاش هستیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مسعودی از تلاش برای زیباسازی چشم‌انداز شهری در مناطق محروم خبر داد و افزود: توسعه فضای سبز و تجهیز پارک حاشیه‌ای بلوار احمدبن موسی (ع) به وسایل ورزشی و ست بازی کودکان در دست انجام است.

وی تصریح کرد: عملیات لوله‌گذاری در روند احداث بلوار ذاکر عباسعلی به صورت هم‌زمان اجرا می‌شود و رسیدگی به این محور سبب شده است تقاضا برای صدور پروانه و درآمدزایی منطقه افزایش پیدا کند.

شهردار منطقه ۵ شیراز در بخش پایانی سخنانش گفت: عملیات احداث نمازخانه در پارک حجاب هم تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 745085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.