به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، معلمان لهستانی دیگر تکالیف مورد نیاز را به کودکان کلاس اول تا سوم نمیدهند. در حال حاضر نیز انجام تکالیف برای دانشآموزان پایههای چهارم تا هشتم اختیاری است و به عنوان نمره به حساب نمیآیند.
رئیس اتحادیه معلمان لهستان میگوید که در حالی که او نیاز به کاهش بار دانش آموزان را تشخیص میدهد، قوانین جدید بدون مشورت کافی با مربیان وضع شده است و به طور کلی، معلمان فکر میکنند که این اتفاق خیلی سریع و عجولانه رخ داده است.
مخالفان استدلال میکنند که حذف تکالیف میتواند شکاف آموزشی بین کودکانی که از حمایت قوی در خانه برخوردار هستند و آنهایی که از خانوادههایی با حمایت کمتر و توقعات کمتری برخوردارند، بیشتر کند.
سیستم آموزشی لهستان با تغییراتی که تقریباً در هر دولت جدید ایجاد میشود، دستخوش چندین بازنگری بحثبرانگیز شده است و این امر اغلب والدین و معلمان را سردرگم و دلسرد کرده است.
به غیر از لهستان، کشورهای دیگری در جهان وجود دارند که انجام تکلیف مدرسه را در خانه غیر ضروری میدانند و به همین علت سالهاست که آن را حذف کردهاند.
فنلاند
فنلاند در صدر فهرست کشورهای موفقی است که تکالیف کمتری را ارائه میدهند. این کشور به ارائه ۲.۸ ساعت تکالیف در هفته، تعطیلات طولانی و روزهای کوتاه مدرسه افتخار میکند. علاوه بر این، کودکان فنلاندی موظف نیستند قبل از هفت سالگی مدرسه را شروع کنند که عجیب به نظر میرسد. با این وجود سیستم آموزشی فنلاند دانش آموزان خود را به مهارتها و دانشهای لازم مجهز میکند و آنها اغلب در صدر امتحانات در سطح جهانی قرار میگیرند. به عنوان مثال، در علوم و ریاضیات، دانشآموزان فنلاندی رتبههای برتری را در کل جهان دارند. به گفته مردم فنلاند، سیستم آموزشی آنها بر اساس اعتماد مطلق کار میکند و والدین به جای اینکه دانشآموزان را با تکالیف در خانه بیش از حد تحت فشار قرار دهند، ایمان دارند که معلمان آموزشهای لازم را در دوران مدرسه به فرزندانشان ارائه میدهند. با این حال، مطالعات ثابت کردهاند که تکالیف به نتایج بهتری منجر میشود، اما سیستم آموزشی فنلاند خلاف آن را اثبات میکند.
کرهجنوبی
مانند فنلاند، کرهجنوبی به طور متوسط ۲.۹ ساعت در هفته تکلیف به دانشآموزان خود اختصاص میدهد. به رغم اینکه کره جنوبی تکالیف نسبتاً کمتری در هفته اختصاص میدهد، این کشور از نظر دانش خواندن در رتبه دوم در کل جهان قرار دارد. مدارس کرهجنوبی در چندین سال گذشته سیستم آموزشی خود را بازسازی کردند.
ژاپن
روش آموزشی ژاپن منحصربهفردترین سیستم آموزشی در سطح جهانی است. به جای اینکه معلمان از دانش خود برای انتقال دانش و مهارت به دانشآموزان استفاده کنند، به آنها یاد میدهند که چگونه از منابع اینترنتی برای یافتن پاسخ برای مشکلات خود استفاده کنند. به طور متوسط مدارس ژاپنی، به دانشآموزان خود ۳.۸ ساعت تکالیف در هفته ارائه میدهند. مدارس سراسر این کشور سرایدار استخدام نمیکنند و خود دانش آموزان ساختمانها را مرتب و تمیز نگه میدارند. بنابراین، در حالی که مدارس در ژاپن، دانشآموزان را با تکالیف تحت فشار نمیگذارند اما آنها را برای مهارتهای دیگری که برای موفقیت در زندگی به آن نیاز دارند، آماده میکنند.
نظر شما